بخش جدید بیمارستان شهید رحیمی بیرجند برای خدمات‌رسانی بهتر به بیماران روز چهارشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

طرح هتلینگ این بیمارستان با هدف بهسازی فضاهای بستری اجرا شده و ظرفیت خدمات درمانی را برای ۲۹ بیمار در بخش زنان و زایمان فراهم کرده است.

اجرای طرح هتلینگ بیمارستان شهید دکتر رحیمی از بهمن ۱۳۹۹ آغاز شد و هزینه اجرای آن با احتساب خرید تجهیزات پزشکی و ساختمانی سه میلیارد تومان است.

با اجرای بخشی از طرح هتلینگ بیمارستانی در بخش زنان و زایمان بیمارستان شهید رحیمی در حال حاضر این بخش دارای همه امکانات شامل اتاق‌های تک تختی، دوتختی و بیشتر، سامانه‌های هوشمند تهویه، گرمایش و سرمایش، صوت و تصویر و سایر امکانات رفاهی ویژه بیماران و همراهان آنان است.

بنابر اعلام مسوولان درمان تامین اجتماعی استان در ادامه طرح هتلینگ بیمارستان، واحدهای NICU (بخش ویژه نوزادان)، اتاق عمل، مرکز استریل و رختشویخانه نیز استانداردسازی و در سال جاری بهسازی می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی امروز از بخش‌های زنان و زایمان و اورژانس بیمارستان شهید رحیمی نیز بازدید و از بیماران بستری در این بیمارستان عیادت کرد.

تجلیل از خدمات پرستاران در دوران کرونا از دیگر برنامه‌های ملانوری در این بازدید بود.

استاندار خراسان جنوبی از باغ وقفی که در مجاورت بیمارستان شهید رحیمی قرار دارد نیز بازدید کرد و در ارتباط با درخواست مسوولان بیمارستان و تامین اجتماعی مبنی بر واگذاری این زمین برای اجرای طرح توسعه بیمارستان، دستور بررسی موضوع در قالب تشکیل نشست ویژه را صادر کرد.

وی در ادامه بازدیدهای امروز در بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) میلاد ۳ بیرجند حضور یافت و پس از تجلیل خدمات پرستاران، کادر درمان و عیادت از بیماران مشکلات این بیمارستان را مورد بررسی قرار داد.

بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) میلاد ۳ در سال ۱۳۹۴ به منظور ارائه خدمات بهدشتی درمانی و مراقبتی پیشرفته همچنین تامین بخشی از نیازهای درمانی منطقه شرق کشور و بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرحوم محمدتقی نوربخش مدیرعامل فقید سازمان تامین اجتماعی به بهره‌برداری رسید.

این بیمارستان با ۱۵۰ تخت فعال از بیمارستان‌های مجهز شرق کشور است که براساس آخرین استانداردهای بیمارستانی تاسیس شده و به عنوان یک بیمارستان جنرال با چهار اتاق عمل مجهز به تمامی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی، طراحی و احداث شده است.

با توجه به اینکه بخشی از تجهیزات و امکانات این بیمارستان به دلیل نبود پزشک متخصص استفاده نمی‌شود، استاندار دستور داد جلسه‌ای با حضور مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و تامین اجتماعی برای بررسی و حل این مشکل برگزار شود.