#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

در دیدار استاندار خراسان جنوبی و سفیر تاجیکستان، موضوع خواهرخواندگی خراسان جنوبی با ایالت‌های خطلان و سوقت مطرح شد.

قناعت در دیدار با نظام الدین زاهدی به تشریح ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خراسان جنوبی پرداخت و برنامه‌های موجود برای برقراری ارتباطات استان با دیگر کشور‌ها را تشریح کرد.

او به راهبرد‌های دولت سیزدهم مبنی بر اتخاذ سیاست متوازن و تأکید بر ارتباط با همسایگان اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی با وجود داشتن  ظرفیت‌های گردشگری ممتاز، بنا‌های تاریخی و کویر بکر برای توسعه مراودات با دیگر کشورها آمادگی دارد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین گفت: استان با داشتن دانشگاه‌های بنام و معتبر، آمادگی پذیرش دانشجویان خارجی را هم دارد و بر ارتباط فعالان اقتصادی بخش خصوصی دو کشور تأکید کرد.

سفیر تاجیکستان، ضمن تقدیر از سیاست دولت سیزدهم مبنی بر تأکید بر تقویت ارتباطات با کشور‌های همسایه، گفت: خوشبختانه پس از سفر‌های متقابل رؤسای دو کشور به تهران و دوشنبه، ایران و تاجیکستان به سمت رفع سوء تفاهم‌های گذشته پیش می‌روند.

نظام الدین زاهدی بر تسهیل شرایط ارتباط بخش خصوصی توسط بخش دولتی دو کشور تأکید کرد.

او به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی محصولات جمهوری اسلامی ایران در معرفی کالا‌های استان اشاره کرد و از آمادگی برای ایجاد ارتباط بین خراسان جنوبی با ایالت‌های خطلان و سوقت تاجیکستان با مرکزیت خجند و برقراری رابطه خواهرخواندگی (ایجاد روابط بین استانی) گفت.

سفیر تاجیکستان بر آمادگی برای امضای تفاهم نامه با استان در حوزه گردشگری تأکید کرد.