امام جمعه موقت بیرجند گفت: در آستانه سال نو کسانی که دستشان به دهانشان می رسد، خانواده های فاقد درآمد و ضعیف را شناسایی و به آنان کمک کنند.

حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نماز جمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: انتظار می رود مردم نیر قدری از خرج های اضافی خود زده و در آستانه سال نو به داد مستضعفان برسند.
وی گفت: گرانی های امروز ربطی به تحریم ها ندارد و در آستانه سال نو انتظار می رود مسئولان دولتی، مجلس و قوه قضاییه به داد مردم برسند.
خطیب جمعه بیرجند بیان کرد: عامل گرانی های امروز کشور تحریم نیست بلکه عملکرد برخی مسئولان و سودجویی برخی سودجویان این شرایط را رقم زده است.
وی افزود: با خیانت و حماقتی که ابتدای سال ۹۷ شد، زمینه هرج و مرج و فضا برای سودجویان نیز باز شد اما مسئولان بایستی مردم را باور و به آنها اعتماد و داخل تکیه کنند.
حجت الاسلام مختاری اظهار داشت: تولیدکنندگان، تجار و اصناف نیز اکنون که این شرایط پیش آمده نباید سوءاستفاده کرده بلکه باید این موقعیت را فرصتی برای خدمت به اسلام، انقلاب و مردم بدانند.
وی گفت: تولیدکنندگان همچنین نباید به دنبال این باشند که از آب گل آلود ماهی بگیرند بلکه باید به حداقل های سود راضی بوده و اجازه ندهند عید مردم به عزا تبدیل شود.
وی یادآور شد: عموم مردم و مصرف کنندگان گاهی مواظبت نمی کنند و در افزایش التهابات دخیل هستند ولی بدانید حرص، آز و طمع در فرهنگ ما نیست و خریدهای اضافی فشار را بر مردم بیشتر می کند.
حجت الاسلام مختاری بیان کرد: از ۱۴ اسفند برنامه جشن نیکوکاری مانند هر سال در استان و شهرستان ها برگزار می شود که خواستار حضور مردم و مسئولان و مساعدت به نیازمندان هستیم.
وی با اشاره به اینکه زمستان می گذرد و سیاهی برای زغال می ماند گفت: ملت ما سخت تر از این شرایط را سپری کرده و این شرایط را هم پشت سر خواهد گذاشت لذا روسیاهی برای کسانی است که دنیاپرستانه تلاش کردند از آب گل آلود ماهی بگیرند.
امام جمعه موقت بیرجند افزود: بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال امروز ایران ام القرای جهان است و براساس وعده و خبر غیبی پیامبر (ص) امروز در برابر استکبار و دشمنان اسلام با قدرت ایستاده و از مسمانان جهان حمایت و برای آنان هزینه می کند تا کور شود چشم حسودانی که نمی توانند ببینند.
وی اظهار داشت: انقلاب شکوهمند اسلامی علیرغم همه شیطنت ها و فتنه های استکبار به ۴۰ سالگی رسید و باشکوه تر از هر سال جشن گرفتیم اما شیطنت ها و فتنه های دشمن تمام شدنی نیست و باید پیوسته بصیرت افزایی کنیم.

** دشمن به جنگ ترکیبی متوسل شده است
حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: دشمن امروز از جنگ نظامی ناامید است لذا به جنگ ترکیبی متشکل از جنگ نرم، جنگ فرهنگی و جنگ روانی، رسانه ای و اقتصادی متوسل شده است از این رو باید با بصیرت هرچه بیشتر این جنگ را هم پشت سر بگذاریم و بدانیم هرچه ما قدرتمند تر می شویم دشمن وحشی تر می شود.
وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی بیانیه مهم گام دوم انقلاب را بیان و خون تازه ای در رگ های جوانان انقلابی تزریق کردند که معنای بیانیه این بود امام، شهدا و مردم در دهه ۵۰ انقلاب بزرگی برپا کردند و ۴۰ سال بعد از انقلاب مردم گام اول که نظام اسلامی بود را با قدرت برداشتند.
وی با بیان اینکه در دهه پنجم باید گام دوم یعنی برپایی دولت اسلامی را برداریم تا به برپایی جامعه اسلامی بر پایه تمدن نوین اسلامی واقعی برسیم گفت: آنچه امام راحل در دهه ۴۰ و ۵۰ انجام دادند ضرورت عقلی، شرعی و ملی بود در زمانه ای که ایران گرفتار نظام سلطنتی نامعقول و نامشروع بود و بر اساس ارث یا نظر بیگانگان انسان هایی ولو بی کفایت، بی درایت و بی عرضه بر مملکت بزرگی مانند ایران مسلط و سرنوشت مردم را در اختیار گرفته بودند.
خطیب جمعه بیرجند افزود: اکنون برخی از این انقلاب عیب و ایراد می گیرند در حالیکه نمی دانند در دوران رضاخان حدود ۱۰ میلیون نفر ایرانی براساس قحطی خودساخته جان باختند، آمریکا برای ما تعیین تکلیف می کرد و از نظر اقتصاد و معیشت، مردم در بدبختی و فلاکت به سر می بردند.
وی با بیان اینکه شرایط آن زمان برای جوانان امروز ما قابل باور کردن نیست عنوان کرد: امام با حمایت مردم قیام کرد و این یک ضرورت برای دین و ملت بود لذا ما خود را مدیون امام و خون شهدا می دانیم.
وی اظهار داشت: بعد از قیام امام نوبت نوسازی در چهار مرحله شد که مرحله نخست یعنی همان برپایی نظام اسلامی به سرانجام رسید.

** ملت ایران به عقب بر نمی گردد
حجت الاسلام مختاری با تاکید بر اینکه ملت بزرگ ایران هرگز به دوران نظام طاغوتی بر نخواهد گشت یاداور شد: دشمنان بدانند این ملت دیگر عقب گرد نخواهد کرد و اجازه نمی دهد نظام توحیدی الهی به نظام طاغوتی تبدیل شود.
وی گفت: شرایط امروز ایران با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست با اینکه تمام دنیا علیه ما تلاش کرد اما امروز متوجه شده اند این انقلاب بزرگ با چند ژنرال و سفارتخانه قابل کنترل نیست.
امام جمعه موقت بیرجند افزود: دشمنان ما امروز دنبال برگزاری اجلاس ها هستند و به تمام دنیا التماس می کنند تا به صورت متحد جلوی انقلاب را بگیرند اما مفتضح شدند و در اجلاس ها هم پیوسته شکست خوردند.
وی با بیان اینکه امروز در برابر دنیا یک قدرت هستیم اظهار داشت: اوایل انقلاب تلاش می کردیم خاک کشور خود را حفظ کنیم و موفق شدیم اما از دهه ۹۰ تلاش می کنیم نگذاریم سوریه و عراق اشغال شود و به دنبال استقلال کشورهای اسلامی هستیم.
حجت الاسلام مختاری گفت: موفق شدیم در دهه ۶۰ صدام را از خاک خود بیرون برانیم اما دهه ۹۰ آمریکا را از منطقه بیرون کردیم این یعنی نظام کارآمد و مقتدر.
وی اضافه کرد: دهه ۶۰ حتی توان تولید سیم خاردار را نداشتیم و باید از خارج وارد می کردیم یعنی رژیم نوکر، طاغوتی و مفت خور نمی توانست سیم خاردار تولید کند اما امروز مساله موشک ها دوربرد است که مثل سیم خاردار در چشم های استکبار و اسراییل فرو می رود.
امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: امروز مساله پیشرفت های فضایی، هسته ای و موشکی است و ایران در بخش های مختلف جزو قدرت های اول منطقه شده است اما برخی می گویند ۴۰ سال زمان گذشته ولی نمی دانند همه این سال ها پنجه در پنجه دشمن بوده ایم.
وی گفت: همه این سال ها ما با کسی درگیری نداشته ایم بلکه به دنبال اسلام و انقلاب بوده ایم اما دشمن دست از سر ما بر نمی داشت لذا اکنون نوبت گام دوم است که باید دست در دست هم دولت اسلامی را تشکیل دهیم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله