رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: خرید تضمینی زرشک خواست کشاورزان را عملیاتی نکرد.

مصطفی نخعی،  در اختتامیه جشنواره ملی زرشک اظهار کرد: اگر کشاورز امنیت غذایی ایجاد می‌کند ما نیز باید برای او آرامش و اطمینان خاطر به وجود آوریم.

وی با بیان اینکه در وهله اول باید بر دستان پینه بسته کشاورزان که امنیت غذایی را برای ما به ارمغان می‌آورند، بوسه بزنیم، افزود: کشاورز و دامدار چگونه می‌تواند آرامش داشته باشد وقتی در فروش زحمت سالانه خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و یا در حوزه زیرساخت و تهیه نهاده موانع فراوان دارد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی و نماینده مردم نهبندان و سربیشه با تأکید بر اهمیت امنیت غذایی بیان کرد: محصول زرشک یکی از پتانسیل‌ها است که کشاورزان ما با مشکلات چون کمبود آب، تغییر اقلیم و ریزگردها آن را به ثمر می‌رسانند.

وی با بیان اینکه در حوزه مسائل مرتبط با تغییر اقلیم باید اقدامات اساسی انجام دهیم، افزود: خروجی جشنواره ملی زرشک باید تدوین یک برنامه جامع و کاربردی و عملیاتی برای آینده زرشک باشد، گفت: این برنامه باید در راستای کاهش مشکلات زرشک کاران باشد.

نخعی با بیان اینکه در کشور با یک چالش مهم به عنوان توسعه نامتوازن رو به رو هستیم که علت آن بی توجهی به مسئله آمایش سرزمینی است، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی طرح‌های مهمی را در مورد کشاورزی مطرح کرده است. گفت: یکی از این طرح‌ها، طرح امنیت غذایی است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی یادآور شد: در گذشته طرح‌هایی برای خرید تضمینی زرشک مطرح شد که خواست کشاورزان را تأمین نکرد که اکنون باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور