معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از برپایی نمایشگاه طرح ضیافت و عرضه مستقیم کالاهای اساسی از ۱۶ تا ۲۱ اسفندماه درخراسان جنوبی خبر داد

جواد اشرفی امروز چهارشنبه در کارگروه تنظیم بازار استان خراسان جنوبی اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: این نمایشگاه با همکاری اتاق های اصناف و تعاون استان در راستای عرضه کالاهای اساسی و ضروری در محل نمایشگاه بین المللی بیرجند برپا خواهد شد.

وی با اشاره به ذخیره‌ سازی میوه شب عید در استان گفت: بعد از اعلام قیمت مصوب کشوری میوه، نسبت به توزیع آن در زمان مقرر اقدام خواهیم کرد و این نوع میوه‌ها با قیمت پایین‌تر از قیمت بازار عرضه خواهد شد.

اشرفی عنوان کرد: در زمینه تأمین برنج نیز علاوه بر ۵۷۰ تن سهیمه قبلی، هزارو ۵۰۰ تن دیگر هم برای استان جذب شده و در مجموع در تأمین اقلام اساسی مشکلی نداریم و مردم نگران نباشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از تأمین هزار تن شکر تنظیم بازار برای استان خبر داد و گفت: مرغ منجمد به صورت نامحدود با قیمت هر کیلوگرم ۴۴ هزار تومان در فروشگاه‌های عرضه در حال توزیع است.

اشرفی ادامه داد: در حال حاضر ۹۸ تن گوشت گوساله منجمد نیز در همه شهرستان‌ها در حال توزیع می باشد.

به گفته وی؛ مقدمات اجرای طرح کالا برگ الکترونیک در استان در حال فراهم شدن است و برای این منظور ۴۰۰ فروشگاه در خراسان جنوبی اعلام آمادگی کرده اند.

اشرفی با تأکید بر اینکه اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیکی پیش از این در استان‌های هرمزگان، قزوین، گیلان و مرکزی آغاز شده، اظهار داشت: این طرح که با هدف تقویت سلامت غذایی و حمایت از معیشت خانوار به اجرا درآمده بتدریج در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: امکان خرید از تمامی فروشگاه‌های موجود برای مردم فراهم شده و همه فروشگاه‌ها می‌توانند در صورت تمایل برای عضویت اپلیکیشن “شما” (شبکه ملی اعتبار) را از سایت shoma.sfara.ir دانلود کرده و نسبت به ثبت‌نام از طریق پنل فروشنده اقدام کنند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور