#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?استاندار خراسان جنوبی از اتصال صددرصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد.
قناعت با اعلام این خبر به تشریح نتایج دیدار خود با دکتر زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت و گفت: بنا به قول مساعد وزیر، طی چهار فاز، تمامی روستاهای با بیش از ۲۰ خانوار جمعیت استان تا پایان سال ۱۴۰۱ به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.
?وی ادامه داد: بر اساس مصوبات این جلسه، کلیه روستاهای باقی مانده استان( با بیش از ۲۰ خانوار جمعیت) از اینترنت پرسرعت نیز برخوردار می شوند.
?به گفته وی؛ برخورداری روستاییان از اینترنت پرسرعت و استفاده از این ظرفیت در حوزه های آموزش آن لاین، بهداشت از راه دور، کشاورزی هوشمند و خدمات الکترونیک از برنامه های اولویت دار استان است.
?استاندار متذکر شد: بنا به برنامه ریزی های صورت گرفته در فاز یک این طرح، تعداد ۴۵ روستای یالای ۲۰ خانوار جمعیت استان تا پایان سال جاری از اینترنت پرسرعت بهره مند شده و به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.
?وی بر لزوم توجه به طرح توسعه فیبر نوری در جهت ارتقاء کیفی خدمات ارتباطی به روستاها نیز تأکید نمود.
?قناعت با تأکید بر وجود نیروی انسانی خلاق و توانمند و نیز دانشگاه های معتبر استان در حوزه های مرتبط با IT و فناوری اطلاعات، به ظرفیت مرز مشترک با افغانستان اشاره کرد و پیشنهاد داد؛ از این فرصت جهت ایجاد و توسعه تبادلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با کشور همسایه استفاده شود.
?مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز ضمن ارائه گزارش مبسوطی به تشریح شرایط استان در زمینه برخورداری شهرها و روستاها از زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی پرداخت.

?بهی از برنامه های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برای ارتقاء کیفیت و کمیت خدمات نیز گفت.
?شایان ذکر است؛ در این جلسه که با حضور دهدشتی معاون دولت، مجلس و امور استان ها، رضایی نیک معاون مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارتخانه و یافتیان عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران همراه بود، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مطالبات استان پاسخ مثبت داد و درخصوص اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات، برخورداری روستاها از اینترنت پرسرعت، توسعه فیبر نوری و … قول مساعد داد.