معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لزوم تامین فضای مورد نیاز برای نمازخانه در همه ادارات گفت: ایجاد شرایط مطلوب در نمازخانه‌های ادارات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ناصر خوش خبر روز سه‌شنبه در نشست شورای اقامه نماز استان افزود: وضعیت مطلوب نمازخانه‌های ادارات در استان مورد تقدیر قرار می‌گیرد و روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی هم می‌توانند در این زمینه اقدامات مؤثری داشته باشند.

وی اظهار داشت: برپایی نماز در دستگاه‌های اجرایی به راندمان کاری و رسیدن به اهداف سازمانی کمک شایان توجهی می‌کند لذا موانع موجود در بهره‌گیری از اقامه نماز جماعت در دستگاه‌های اجرایی باید رفع شود.

وی گفت: سال گذشته نیز تمام تلاش بر همین موضوع بود و در همین راستا با حرکت‌های خوبی که شکل گرفت به ویژه در حوزه آموزش و پرورش برنامه‌های اثربخشی انجام شد اما اجرای برنامه‌های موثرتر در این زمینه نیاز به آسیب شناسی بیشتر دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: آسیب‌ها و تحلیل‌هایی که متوجه بحث اقامه نماز است باید در همان نقطه و مسیر مرتبط چاره‌اندیشی شود.

وی با اشاره به ارزیابی دستگاه‌ها در زمینه اقامه نماز گفت: ارزیابی نماز یک ضعف است چرا که نماز باید ما را ارزیابی کند نه اینکه ما دنبال ارزیابی نماز در دستگاه‌های اجرایی باشیم.

خوش خبر افزود: چنانچه دستگاهی در اجرای برنامه‌های مربوط به نماز موفق بوده، این تجربه و توفیق باید به عنوان الگویی برای دیگر دستگاه‌ها لحاظ شود.

وی با تاکید بر شرایط خاص برخی دستگاه‌ها به جهت جامعه هدفی که دارند، آموزش و پرورش را یکی از این حوزه‌ها برشمرد و گفت: آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های فرهنگی در ارائه گفتمان‌های باور به نماز به شکلی که نسل جوان را مجذوب‌تر کند، مسئولیت ویژه‌ای دارند.

معاون استاندار خراسان جنوبی تولید محتوا برای نماز را مهم دانست و اظهار داشت: در حوزه پرورشی هم آموزش و پرورش می‌تواند با کمک فضای مجازی برای دانش‌آموزان در حوزه نماز تولید محتواهای مناسب داشته باشد.

وی گفت: علاوه بر محتواهای مجازی، فضای نمازخانه‌ای هم در ترغیب جوانان به نماز موثر است لذا جانمایی فضاهای نمازخانه‌ای در ساخت و سازهای جدید آموزش و پرورش باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

خوش خبر بیان کرد: موضوع بهینه‌سازی نمازخانه‌ها در پادگان‌ها، کانون‌های کارگری و دیگر فضاهای جمعیتی باید در اولویت برنامه‌ها باشد.

وی به وضعیت نمازخانه‌های بین راهی استان اشاره کرد و گفت: برای شناسایی مشکلات موجود و حل آنها باید از ظرفیت فرمانداری‌ها هم استفاده کرد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به تاثیر شرایط کرونایی بر همه ابعاد زندگی و به ویژه در اقامه نماز جماعت گفت: همراهی مردم در مراسم شب‌های قدر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی قابل تقدیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جزئی از سبک زندگی خود بدانیم و ناگزیر هستیم همچنان با رعایت نکات بهداشتی به زندگی روزمره ادامه دهیم چون هنوز نمی‌دانیم کرونا تا چه زمانی باقی خواهد ماند.

وی گفت: این موضوع در برنامه‌ریزی‌ها برای اقامه نماز جماعت در شرایط موجود هم باید مدنظر قرار گیرد.

ارایه برنامه‌های اقامه نماز به کارشناسان دستگاه‌های اجرایی برای عملیاتی شدن بهتر، بهره‌گیری از ظرفیت خیرین برای ساخت سالن چند منظوره و نمازخانه در مدارس، توجه بیشتر مدیران به شرکت در نماز جماعت ادارات، تقدیر از فعالان حوزه نماز، تاکید بر اهمیت نماز از سوی مبلغان و توجه بیشتر به نمازخانه‌های بین راهی از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که مورد تاکید اعضا قرار گرفت.