رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان جنوبی اکنون در سایه همکاری دولت و مجلس به کارگاه سازندگی و عمرانی تبدیل شده است.

 سلمان اسحاقی ر در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی و دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، افزود: تعامل بین دولت و مجلس در تحقق حقوق مردم و رفع مشکلات بسیار موثر است.

وی گفت: تعامل دولت و مجلس در حال حاضر بسیار خوب است و این تعامل در خراسان جنوبی نیز مطلوب بوده و باعث شده تا با تلاش مسئولان استان از محرومیت‌ها فاصله بگیریم و به سمت توسعه حرکت کنیم.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم خراسان جنوبی ولایتمدار و انقلابی هستند گفت: روستائیان این استان با وجود کمبود امکانات و مشکلات اقتصادی، محکم و استوار پای آرمان‌های نظام و انقلاب و مقام معظم رهبری ایستاده‌اند که این ولایتمداری بسیار ارزشمند و مایه افتخار است.

وی ادامه داد: مساله آب در استان‌های مرزی کشور از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که اخیرا به رئیس جمهور در این خصوص تاکید داشتند.

اسحاقی گفت: لازم است کارگروهی برای رسیدگی به آب‌های مرزی در کشور تشکیل شود چراکه منابع آبی بدون استفاده به سمت کشورهای همسایه می‌رود و آنها هم استفاده نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه هدر رفت آب‌های مرزی بالا است گفت: همچنین باید به فرسوده بودن شبکه آبرسانی و هدررفت آب توجه شود لذا اصلاح شبکه شهری و روستایی را باید مدیران آب در دستور کار قرار دهند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی افزود: برخی از محلات عشایری به دلیل نبود مراتع تبدیل به استقرار دائم شدند و دولت این ظرفیت را ندارد که برق‌رسانی را انجام دهد و درخواست داریم برق‌رسانی به محلات عشایری را قرارگاه امام حسن (ع) مورد توجه ویژه قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه راه‌های روستایی و عشایری باید مورد توجه باشد گفت: خراسان جنوبی تنها استان کشور است که تولید کننده زرشک است اما در حوزه فرآوری زرشک اقدامی صورت نگرفته است.

اسحاقی بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که به سمت فرآوری محصول بروید اما در دولت قبل به این موضوع توجه نشد و در دولت سیزدهم اراده قوی است که در کنار نهادهای انقلابی باید این اقدامات صورت گیرد.

وی با بیان اینکه فرآوری زرشک می‌تواند تحول بنیادین در این محصول و کشاورزی منطقه ایجاد کند گفت: وقتی زرشک فرآوری شود چند برابر ارزش افزوده خواهد داشت لذا ایجاد مجتمع فرآوری زرشک می‌تواند اقدام ماندگاری از قرارگاه امام حسن (ع) باشد و اشتغال زیادی را به همراه آورد.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرستان مرزی زیرکوه از ایستگاه سی ان جی محروم است و این ظرفیت به دلیل نبود امکانات با مشکل مواجه شده که خواستاریم قرارگاه امام حسن (ع) در ایجاد شعبه سی ان جی نیز ورود کند تا یادگار دیگری برای استان باشد.

سردار “جمال‌الدین آبرومند” دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) صبح امروز به همراه مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور و با استقبال استاندار، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان وارد بیرجند شد.