مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تسهیلات کمک معیشتی یک میلیون تومانی دولت تاکنون به حساب ۱۵۸ هزار و ۲۷۹ خانوار استان معادل ۶۷.۵ درصد یارانه بگیران واریز شده است.

غلامرضا اشرفی روز یکشنبه اظهار داشت: بسیاری از خانواده‌ها تحت تاثیر تبعات اقتصادی شیوع بیماری کرونا قرار گرفتند لذا دولت برای حمایت از این خانواده‌ها تسهیلات یک میلیون تومان در نظر گرفته است.

وی گفت: تمامی سرپرستان خانواری که یارانه نقدی ماهانه دریافت می‌کنند و متقاضی دریافت تسهیلات بانکی حمایتی کرونا بودند با در نظر گرفتن شرایط، کد ملی سرپرست خانوار را تا ۳۱ فروردین ماه از طریق تلفن همراه که به نام سرپرست خانوار است به شماره ۶۳۶۹ پیامک کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: پس از بررسی‌های لازم تسهیلات یک میلیون تومانی از چهارم اردیبهشت ماه به حساب سرپرست خانوار واریز شده است.

وی تصریح کرد: براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهلت ثبت درخواست تسهیلات تا هفتم اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد و سرپرستان خانوار یارانه بگیر که تا این تاریخ نسبت به ثبت نام اقدام کنند، مبلغ تسهیلات آنان از پایان هفته جاری یعنی ۱۲ اردیبهشت ماه واریز خواهد شد.

اشرفی گفت: در حال حاضر ۲۳۴ هزار و ۱۸۸ خانوار در استان به صورت ماهانه یارانه دریافت می‌کنند که تاکنون بیش از ۶۷.۵ درصد مشمولان موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

وی افزود: با تمدید مهلت ثبت نام از سوی دولت برای دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی، بنا بر اعلام مقام عالی وزارت متبوع تسهیلات این گروه خانوارها تا پایان ماه مبارک رمضان واریز خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تاکید کرد: برای اعلام تقاضا، هیچ گونه مراجعه به بانک‌ها و سازمان‌های دولتی نیاز نیست و خانوارهای یارانه بگیر باید برای استفاده از تسهیلات بانکی، تقاضای خود را صرفا با پاسخ به پیامک‌هایی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سرشماره v.refah ارسال می‌کند، ثبت کنند.

وی گفت: ارسال پیامک کد ملی سرپرست خانوار، به منزله قبول و تعهد اجرای ۴ بند این اطلاعیه از سوی متقاضی است و مبلغ تسهیلات برای هر خانوار یک میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه و تعداد اقساط ۳۰ ماه متوالی خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: اقساط ماهانه برای هر خانوار مبلغ ۳۵ هزار تومان است که از یارانه تیرماه سال جاری به بعد کسر خواهد شد، همچنین گیرندگان تسهیلات نباید حساب بانکی یارانه خود را تا انتهای بازپرداخت اقساط تغییر دهند.

وی گفت: درخواست کننده تسهیلات با ارسال پیامک به سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها، وکالت بلاعزل می‌دهد که بازپرداخت تسهیلات فوق را ماهانه از محل یارانه نقدی خود به نظام بانکی پرداخت کند لذا این وکالت در حکم سند رسمی است و قابل اعتراض و ابطال در محاکم قضایی نیست.

اشرفی اظهار داشت: طبق اعلام بانک مرکزی حدود ۳۴ هزار نفر از سرپرستان خانوار در کشور به دلیل وجود مشکلاتی در حساب بانکی خود نظیر مسدودی حساب، موفق به دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی نشده‌اند که در صورت امکان رفع مساله حساب بانکی افراد، تسهیلات اختصاص یافته به این خانوارها محفوظ است.

وی گفت: براساس اطلاعیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی علت عدم واریز، تا شنبه هفته آتی (مورخ ۱۳ اردیبهشت ماه) به صورت پیامکی به افراد مذکور اعلام خواهد شد.