ابوالفضل نوفرستی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی امروز در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: جانبازان انقلاب نمادی از مقاومت مردم این دیار در برابر ظلم رژیم پهلوی هستند.

وی افزود: جنوب خراسان ۱۴ شهید و ۲۲ جانباز در روزهای پیروزی انقلاب و مبارزه با رژیم پهلوی تقدیم کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی بیان کرد: طی دهه فجر در کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر خراسان جنوبی برنامه هایی پیش‌بینی شده که یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران آقای امیر حسین قاضی زاده هاشمی در روزهای ۱۳ و ۱۴ بهمن ماه به خراسان‌جنوبی است.

نوفرستی عنوان کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری شورای ترویج ایثار و شهادت در استانداری و دیدار با جامعه نخبگان و تشکل‌های جامعه ایثارگری از جمله برنامه‌های سفر رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به خراسان‌جنوبی است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال یک‌هزار نفر از جامعه ایثارگری به سفر عتبات اعزام شدند و ۵۰۰ نفر دیگر از جامعه ایثارگری خراسان‌جنوبی در ایام دهه فجر به صورت هوایی از بیرجند به عتبات اعزام خواهند شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی گفت: برگزاری مسابقات ورزشی، شعر و داستان با موضوع شهدا و روایت پیشرفت انقلاب در ۴۳ سال گذشته و انجام طرح پایش سلامت جامعه ایثارگری، برگزاری مراسم مهمانی لاله‌ها در سیزدهم بهمن ماه، برگزاری جشن انقلاب و تجلیل از خانواده شهدای انقلاب، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران، از دیگر برنامه‌های کمیته ایثارگری است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور