مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تاکنون ۳۵ مورد حادثه در استان به وقوع پیوسته که در این زمینه ۹۰ حادثه‌دیده از خدمات امدادی این جمعیت برخوردار شدند.

محمدرضا رضایی روز سه‌شنبه افزود: از مجموع این حوادث، ۳۱ مورد جاده‌ای، سه مورد شهری و یک مورد در مناطق کوهستانی رخ داده است.

وی بیان کرد: برای امدادرسانی به حادثه دیدگان، ۱۱۸ نفر در قالب ۴۸ تیم امدادی با بکارگیری ۱۵ دستگاه خودرو امدادی و ۲۷ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند همچنین ۲ مورد عملیات فنی رهاسازی انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به غربالگری مسافران در پایانه مرزی ماهیرود سربیشه اظهار داشت: تاکنون ۱۳۷ نفر بابت ویروس کرونا غربالگری شدند که خوشبختانه مورد مثبتی از بیماری مشاهده نشده است.

وی از آماده باش ۲۴ پایگاه امداد و نجات بین شهری در ایام نوروز خبر داد و گفت: ۴۲ دستگاه خودروی امدادی، ۷۰ خودروی پشتیبان و یک فروند بالگرد در این ایام آماده امدادرسانی به حادثه‌دیدگان است.

وی با بیان اینکه در طرح نوروزی امسال ۴۰۰ نجاتگر ارائه خدمت می‌کنند افزود: این نیروها در قالب ۳۰ تیم عملیاتی شامل تیم‌های مستقر در پایگاههای سطح استان، امداد هوایی، واکنش سریع، آنست و ارتباطات مشغول به ارائه خدمات امدادی هستند.