اولین جلسه هیأت اجرایی بازآفرینی شهری به ریاست میرجعفریان معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان و شهردار بیرجند در محل استانداری خراسان جنوبی برگزار گردید.
?میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به ضرورت موضوع بازآفرینی محلّات هدف به عنوان یکی از اولویّت های اصلی دولت  اشاره و بیان داشت قبل از آغاز عملیات اجرایی پروژه ها ، میبایست مسائل اجتماعی محلّات هدف به دقت بررسی و تصمیم های لازم اتخاذ گردد . وی مشارکت ساکنین محترم این محلّات در بازآفرینی را ، به عنوان یک اصل اساسی در پیشبرد این برنامه اعلام و گفت ، تبیین موضوع بازآفرینی برای کلیّه دستگاهها و سازمانها نیز بسیار مهم میباشد.
?معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بیان داشت در گام اوّل هیأت اجرایی بازآفرینی میبایست، آسیب شناسی کاملی از محلّات مزبور انجام و سپس برنامه اجرایی جهت رفع این آسیب ها تنظیم نماید. وی بر ضرورت استفاده از نظرات صاحب نظران این حوزه تأکید و گفت هیأت اجرایی میبایست بر مبنای نقشه راه مشخص، برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده برنامه ریزی و اقدام نماید.
?رئیس هیأت اجرایی بازآفرینی شهری استان، بر تسریع در تشکیل جلسات هیأت مزبور تأکید و گفت هدف از تشکیل این هیأت ، تسهیل امورات مربوط به بازآفرینی و اتخاذ تصمیم هایی منطبق بر ظرفیت های استان میباشد.
?در پایان جلسه مقرر گردید هیأت اجرایی بازآفرینی شهر بیرجند به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، عضویّت مدیرکل راه و شهرسازی استان و دبیری شهردار بیرجند به صورت مستمر تشکیل گردیده و شهرداری بیرجند ظرف مدّت یک هفته مدیر اجرایی دارای صلاحیّت های لازم را به هیأت اجرایی پیشنهاد نماید.

?در این جلسه همچنین مقرر گردید در شهرستان هایی که دارای محلّات هدف بازآفرینی مصوّب میباشند، هیأت اجرایی بازآفرینی به صورت شهرستانی و به ریاست فرماندار شهرستان، عضویّت رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان و دبیری شهردار شهر مرکز شهرستان تشکیل و گزارش مصوّبات آن به صورت مستمر به معاونت امور عمرانی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری استان ارسال گردد.