#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی را حمایت می‌کنیم و با توجه قطره‌چکانی بودن منابع استانی باید برای شتاب بخشیدن به این طرح، منابع ملی را جذب کنیم.

جواد قناعت  در دیدار مدیرکل و معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به زلزله‌خیز بودن خراسان جنوبی، به اهمیت بالای طرح مقاوم‌سازی مسکن اشاره کرد و گفت: اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه مقاوم‌سازی مسکن در استان، بسیار خوب است و انتظار می‌رود با همان انگیزه استمرار یابد.

وی افزود: با توجه به اینکه احداث مسکن محرومان و مسکن ارزان‌قیمت در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد لذا ارائه زمین مورد نیاز به محرومان نیز باید براساس برنامه زمان‌بندی، صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در برخی روستاها و شهرها درخصوص اسناد مالکیتی اعتراضاتی وجود دارد که باید سعی کنیم کمرنگ‌تر شود یا به حداقل برسد.

وی به سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای طرح جهش تولید مسکن اشاره کرد و گفت: احداث ۴۰ درصد واحدهای مسکونی طرح جهش تولید مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سپرده شده که امید است با اهتمام ویژه به سرانجام برسد.

قناعت اظهار داشت: از مجموع یک میلیون واحد مسکونی مورد نظر دولت در سطح کشور و در یک سال، ۴۰۰ هزار واحد به‌صورت ۵۰ درصد در مناطق روستایی و ۵۰ درصد در شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر، باید توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث شود.

وی افزود: خراسان جنوبی باید در طرح جهش تولید مسکن جزو استان‌های پیشتاز باشد و سهمیه ما در سال ۱۴۰۰ که چهار هزار و ۵۰۰  واحد مسکن روستایی است، به‌طور کامل احداث شود لذا باید تلاش کنیم با جذب منابع ملی و هم‌افزایی مثبت بین دستگاهی کار را به اتمام برسانیم.

استاندار خراسان جنوبی به اهمیت کار تیمی تاکید کرد و گفت: لازم است دستگاه‌های اجرایی در کارهای استانی به‌صورت یک تیم واحد وارد عمل شوند تا کارها با سرعت بیشتری به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد: کار جهادی به این معناست که با همه ظرفیت برای انجام امور محوله تلاش کنیم.

قناعت با اشاره به مشکل تامین قیر در سطح کشور و استان افزود: برای اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی و در راستای کاهش هزینه‌های حمل و نقل، قیمت تمام‌شده  و سایر مشکلات تنها شرکت تولید قیر استان برای ادامه فعالیت، باید مرتفع شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: فلسفه تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، محرومیت‌زدایی و احداث مسکن در مناطق محروم است و این برنامه و تکلیف بنیاد مسکن در قالب تامین زمین، اجرای طرح‌های هادی روستایی و از این قبیل صورت می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر نگاه ویژه نظام به مجموعه روستا افزود: اهالی روستا باید در روستاها بمانند، به شهر مهاجرت نکنند و حتی مهاجرت معکوس نیز شکل بگیرد.

وی به اقدامات مثبت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه اجرای طرح هادی در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: براساس گزارش ارائه شده، برای تمامی ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تهیه طرح صورت گرفته و از این تعداد در ۵۸۵ روستا عملیات اجرایی طرح شروع شده است.

قناعت اظهار داشت: شاخص اجرای طرح هادی در استان در حالی به رقم ۶۴ درصد رسیده که شاخص کشوری ۵۴ درصد است و به این ترتیب ما ۱۰ درصد از میانگین کشوری جلوتر هستیم.

وی افزود: طرح هادی چهره روستا را متفاوت می‌کند و باعث ماندگاری  بیشتر روستاییان در روستا می‌شود لذا با کارهای عمرانی و زیربنایی می‌توانیم خدمات را توسعه دهیم و امکانات بیشتری به روستاها گسیل دهیم.