?استاندار خراسان جنوبی گفت: راهبرد اصلی ستاد توسعه خاوران، توزیع عادلانه و متوازن سرمایه گذاری هاست.
ملانوری با بیان این مطلب در جلسه کمیته شناسایی فرصت ها و مزیت های سرمایه گذاری ستاد توسعه خاوران خاطر نشان کرد: این اتفاق در قالب شناسایی فرصت ها و مزیت ها و جانمایی درست طرح ها صورت می گیرد.
?وی ادامه داد: در این کمیته، کلیه فرصت ها و مزیت های استان به صورت نقطه به نقطه و منطقه به منطقه شناسایی و احصا می شوند.
?استاندار متذکر شد: آن چه در این کمیته رقم می خورد، این است که طرح های دارای توجیه اقتصادی، به روز شده، دارای اولویت برای استان و مکان یابی شده جمع بندی می شوند و در قالب کتابچه فرصت های سرمایه گذاری استان ارائه می گردند.
?ملانوری ادامه داد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته، کلیه دستگاه ها در زمینه نقاط تعریف شده برای سرمایه گذاری به اتفاق نظر می رسند لذا مانعی برای سرمایه گذاری در این نقاط و مکان ها وجود ندارد.
?وی اظهار داشت: تکلیف مهم کمیته شناسایی فرصت ها و مزیت ها این است که بر اساس ظرفیت های استان، طرح های مختلف کوچک و بزرگ را احصا نماید تا هر کس با هر میزان سرمایه، بتواند از آن استفاده کند.
?به گفته وی؛ موفقیت کمیته زمانی اتفاق می افتد که فردی بتواند با سرمایه اندک خود و با کمک تسهیلاتی که می گیرد، اشتغال ایجاد کند.
?استاندار با تأکید بر این که مهاجرت معکوس از اهداف بزرگ ستاد توسعه خاوران است، گفت: ما با تعریف طرح های کوچک متناسب با ظرفیت هر منطقه، به مهاجرت معکوس و برگشت جمعیت به روستاها کمک می کنیم.
?ملانوری خاطرنشان کرد: ما در این استان، روستاهایی داریم که آب، برق، گاز و امکانات دارند اما به جهت مهاجرت مردم برای تأمین معیشت در دیگر مناطق، خالی از سکنه شده اند.

?وی تأکید کرد: برنامه های ستاد توسعه خاوران می تواند به برگشت جمعیت به این روستاها بینجامد.
?استاندار، زمان بر شدن دریافت پاسخ استعلام ها از دستگاه ها را از مشکلات سرمایه گذاران عنوان کرد و با تأکید بر این که رفت و آمد های طولانی باعث سرگردانی و سرخوردگی افراد می شود، گفت: ستاد توسعه خاوران، این مشکل را حل می کند.
?ملانوری تأکید کرد: تسهیل شرایط برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران از مهمترین وظایف ستاد توسعه خاوران است.
?شایان ذکر است؛ اعضای کمیته شناسایی فرصت ها و مزیت های ستاد توسعه خاوران در نشست امروز به ارائه گزارش جامعی از طرح های مزیت دار احصا شده پرداختند.