معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از موافقت با اجرای پنج طرح معدنی در این استان خبر داد و گفت: حمایت از سرمایه‌گذاری در همه سطوح باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی استان باشد.

 علیرضا عباس‌زاده در نشست هیات حل اختلاف ماده ۲۴ قانون معادن تاکید کرد: باید با پیگیری‌ها، سیاستگذاری‌ها و مصوبات مختلف زمینه فرآوری مواد معدنی در استان مهیا شود و در فضای هم‌افزا، مسایل صنایع و معادن استان را حل کنیم تا زمینه ورود سرمایه‌گذاران بزرگ این صنعت به خراسان جنوبی افزایش یابد.

وی افزود: مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی باید با دید مثبت از سرمایه‌گذاری حمایت کنند تا این پروژه‌ها در استان شکل بگیرد و در همه سطوح حمایت از سرمایه‌گذاری در اولویت دستگاه‌های اجرایی باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی فرآیند صدور مجوز را تا حصول نتیجه از مرکز پیگیری کنند تا صدور مجوزها با سرعت بالاتری صورت گیرد لذا واحدهایی که قصد اخذ مجوز دارند باید مستندات خود را بر مبنای مطالعات فنی ارائه کنند تا دستگاه مرتبط نظیر اداره کل حفاظت محیط زیست و شرکت آب منطقه‌ای بر مبنای آن نظر دهند.

وی گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بسیار اثرگذار هستند لذا با در نظر گرفتن ضوابط فنی و زیست محیطی باید در حد امکان در صدور مجوزها با دید باز عمل کنیم زیرا جذب نشدن سرمایه‌گذار، فرار سرمایه از استان را به دنبال خواهد داشت.

عباس‌زاده افزود: باید به سرمایه‌گذاران به‌درستی مشاوره داد زیرا ورود سرمایه‌گذاران به استان رونق اقتصادی و اشتغالزایی را به دنبال دارد و فرآیند تصمیم‌سازی و پاسخ استعلامات باید کاهش پیدا کند تا کار با سرعت بالاتری انجام شود.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذار را باید تکریم کنیم زیرا سرمایه‌گذاری افزایش تولید، ایجاد اشتغال، تولید ثروت و ارزش افزوده بالاتر را به دنبال دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات و حمایت‌های موثر دستگاه‌های اجرایی و تقدیر از مدیران و کارشناسان مربوطه گفت: لازم است اقدامات شایسته انجام شده درخصوص صدور مجوزها و مواقفت‌نامه‌ها در ارتباط با درخواست‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن استان اطلاع‌رسانی شود.

بنا به اعلام استانداری در این نشست با پنج طرح معدنی پلی متال، آهن، پنی متال، پتاس و نمک آبی موافقت شد

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور