معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از اختصاص ۱۲۸۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال خرد به خراسان جنوبی در سال جاری خبرداد و گفت: امسال از محل تسهیلات بند «الف» تبصره ۱۸، مبلغ ۲۲۰۰ میلیارد تومان به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

، جواد اشرفی روز شنبه در پنجمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان جنوبی که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند برگزار شد، افزود: روند ایجاد زیرساخت‌های مختلف برق، آب و گاز در سایت صنوف آلاینده بیرجند مطلوب و به خوبی پیش می‌رود.

جواد اشرفی با بیان اینکه در شهرک صنوف آلاینده بیرجند مشکلی در خصوص تامین آب نداریم و پست شبکه برق قوی هم در حال اجراست، افزود: شهرداری هم قول صدور مجوز حفاری گازرسانی به سایت صنوف آلاینده را در اسرع وقت داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از اختصاص هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال خرد به خراسان جنوبی در سال جاری خبرداد و گفت: از این محل به هر متقاضی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

اشرفی خاطرنشان کرد: همچنین امسال از محل تسهیلات بند «الف» تبصره ۱۸، ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

وی در پاسخ به انتقاد برخی افراد در خصوص نبود عدالت در پرداخت تسهیلات، گفت: تاکنون هیچ واحد تولیدی و صنعتی از یک محل ۲ دفعه تسهیلات دریافت نکرده مگر اینکه طرح توسعه‌ای ارائه داده باشد.

اشرفی از اختصاص ۴۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل تبصره ۱۶ برای اصناف استان خبرداد و گفت: متولی و تصمیم گیرنده در خصوص پرداخت این منبع اعتباری سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

مهدی بهترین شهردار بیرجند در این مراسم گفت: در سایت صنوف آلاینده بیرجند ۲ هزار و ۶۷ قطعه زمین برای ساخت واحدها در نظر گرفته شده که ۳۵۳ قطعه متعلق به شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه مردم شهر بیرجند بیشتر از وجود صافکاری‌ها و تعمیرکاران در خیابان‌های عدل، مصطفی خمینی و شهید فهمیده ناراضی هستند، بیان کرد: این در حالی است که بیشترین صدور پروانه ساخت برای واحدهایی از جمله مصالح ساختمانی و مصنوعات فلزی صادر شده که باید برای انتقال صنوف آلاینده خیلی مزاحم تدبیر شود.

مسئول اتحادیه تراشکاران و ریخته‌گران بیرجند نیز با بیان اینکه در بحث گازرسانی و راه دسترسی به سایت انتقال صنوف آلاینده مشکل داریم، عنوان کرد: تاکنون تعداد زیادی از کسبه در سایت صنوف آلاینده مستقر شده‌اند اما هنوز عملیات اجرایی راه دسترسی به این مکان آغاز نشده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور