استاندار خراسان جنوبی از مدیران و مردم این استان خواست برای شکوفایی هر چه بیشتر ظرفیت‌های موجود، قدرت ریسک پذیری خود را بالا ببرند.

ملانوری در اولین جلسه شورای اداری خود که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی به صورت حضوری و ویدئوکنفرانسی برگزار شد گفت: خراسان جنوبی استانی پرثروت است و اگر مشکلی در زمینه محرومیت وجود دارد به علت ضعیف عمل کردن مدیران، نبود قدرت ریسک پذیری و یا قانع بودن مردم است.
وی تأکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید براساس قوانین و وظایفی که برعهده شان گذاشته شده است اقدام کنند و به وظایف اصلی خود آگاه باشند و با همکاری و هم افزایی در عمل به سیاست‌ها از موازی کاری جلوگیری کنند.
استاندار خراسان جنوبی از مدیران کل ادارات استان خواست برای رصد و ارزیابی مشکلات موجود در شهرستانها، سفر به سایر نقاط استان را در دستور کار قرار دهند.
آقای ملانوری همچنین استفاده از توانایی نمایندگان مردم برای انعکاس مشکلات شان به مقامات کشوری، بهره گیری از تجربه و رهنمود‌های ائمه جماعت و استفاده از ظرفیت سمن ها، احزاب و نهاد‌های اجتماعی را برای توسعه استان ضروری دانست.
وی با بیان اینکه اقدامات دوره استاندار قبل باید با شتاب بیشتری انجام شود افزود: درحال پیگیری توسعه استان و دریافت اعتبارات بیشتر هستیم.
استاندار از ایجاد ستاد توسعه خاوران با محوریت فعالیت بخش خصوصی از هفته آینده در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: استانداری با شعار تدبیر، تلاش و توسعه در کنار بخش خصوصی به عنوان تسهیل گر امور عمل خواهد کرد.

حجت الاسلام عارفی رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز گفت: بهترین مدیر فردی است که از همه‌ی توانمندی‌هایی که در اختیار دارد برای پیشبرد اهداف استفاده کند.

خوش خبر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار نیز به حضور میدانی مدیران اشاره کرد و گفت: مدیران باید مشکلات را رصد کنند.

آینه دار مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی هم پاسخگویی مناسب مدیران را یکی از راه‌های مدیریتی عنوان کرد و گفت: مدیران اهتمام جدی‌تر برای پاسخگویی به رسانه ملی داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم کاهش چشمگیر مبتلایان در هفته آخر آذرماه را به دلیل همکاری خوب مردم و مسئولیت پذیری آنان دانست و بر ادامه همین مسئولیت پذیری تأکید کرد.

مهدی زاده مهمترین و بیشترین راه انتقال را همچنان انتقال خانوادگی عنوان کرد و افزود: ۶۵.۳ درصد آمار مبتلایان در هفته آخر آذر از همین راه به کوید ۱۹ مبتلا شده اند.