#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان‌ جنوبی به‌طور سرزده از چند روستا در حاشیه شهر بیرجند بازدید کرد و گفت: تدوین طرح جامع، پیش شرط رفع مشکلات این روستاها است.

جواد قناعت در بازدید از روستاهای رقویی، منظریه و حسین‌آباد باغران در حاشیه شهر بیرجند اظهار داشت: این بازدید پیرو دیدارهای مکرر دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی این روستاها و با هدف رصد میدانی مطالبات و درخواست‌های اهالی صورت گرفت.

وی ادامه داد: این سه روستا با وجود اینکه چسبیده به مرکز استان هستند، مشکلات عدیده دارند اما چند مورد از مسایل حیاتی و کلان در اولویت پیگیری قرار گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مشابهت مشکلات این سه روستا در حاشیه شهر بیرجند با روستاهای دورافتاده استان، اصلا زیبنده و قابل قبول نیست.

وی با اشاره به جلسات کارشناسی و بازدیدهای معاونت عمرانی و دفتر فنی استانداری از این سه روستا اظهار داشت: مهمترین مشکل این روستاها، نداشتن راه دسترسی و نامناسب بودن روشنایی معابر است.

قناعت گفت: بنا به جمع‌بندی‌هایی که صورت گرفته، برای ایجاد راه دسترسی در اولین فرصت اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در صورت نبود معارض حقیقی در مسیر تعیین شده یا بروز مشکل فنی خاصی، مشکل جاده دسترسی در نیمه اول سال ۱۴۰۱ حل خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه رفع همه مشکلات در روستاها منوط به داشتن طرح جامع است گفت: برای تدوین و طراحی طرح جامع این سه روستا هم اقداماتی شده اما نیمه‌تمام مانده است.

وی ادامه داد: تدوین طرح جامع اولین اقدام اساسی است که باید با جدیت دنبال شود تا از این پس همه طرح ها و پروژه‌ها بر مبنای طرح جامع و کاملا اصولی انجام شود.

استاندار خراسان‌ جنوبی امروز به‌صورت سرزده از روستاهای رقویی، منظریه و حسین‌آباد باغران در حاشیه شهر بیرجند بازدید کرد.

این بازدید پیرو مصوبات و تصمیمات نشست اعضای شورای اسلامی این سه روستا با استاندار انجام شد. بنا به مذاکرات صورت گرفته در این نشست، قرار گرفتن در مسیر منطقه گردشگری بند امیرشاه بیرجند، ضرورت رفع مشکلات این سه روستا را دوچندان می‌کند.

در این بازدید با حضور جمعی از مدیران کل ستادی، دستگاه‌های متولی و سرپرست فرمانداری بیرجند، تصمیماتی درخصوص رفع مشکلات موجود اتخاذ شد.