#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۱۰ خانه هلال با هدف گسترش کمی و کیفی خدمات این جمعیت به مناسبت هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدرضا رضایی در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر (۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت) افزود: در حال حاضر ۲۰۰ خانه هلال و ۲۵ پایگاه امداد و نجات در استان خراسان جنوبی فعال است و خانه‌های هلال نقش یک هلال احمر کوچک در موقعیت جغرافیایی را ایفا می‌کنند.

وی گفت: خدمات حمایتی، آموزشی و درمانی در خانه‌های هلال به جامعه هدف ارایه می‌شود تا در تحقق جامعه تاب‌آور نقش داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو سازمان صلیب سرخ دارای اهداف جهانی و بشردوستانه است.

وی از اجرای ۱۵ برنامه عملیاتی در هفته هلال احمر خبر داد و گفت: مانور درمان اضطراری جمعیت با رویکرد خدمات آنی و درمانی در روستای ورزگ شهرستان قاینات از برنامه‌های محوری است.

رضایی بیان کرد: تیم‌های حمایت روانی در این مامور وارد عمل خواهند شد و فضای شادی را برای مادر و کودک فراهم می‌کنند.

وی از پیاده‌روی اعضای جوانان و امدادگران در سطح استان خبر داد و افزود: در همایشی استانی امدادگرانی که در خدمات عام‌المنفعه حضور بیشتری داشتند، تجلیل خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ارائه تخفیف مراکز درمانی، برپایی ایستگاه سلامت، فراخوان عضوگیری، اهدای خون، دیدار با خانواده شهدا و عیادت از جانبازان و سالمندان را از مهمترین برنامه‌ها در این هفته عنوان کرد.

وی اجرای طرح دادرس، مانور آمادگی در برابر حوادث، برپایی نمایشگاه عکس، مسابقات فرهنگی، برگزاری دوره‌های آموزشی و همایش نوجوانان داوطلب جمعیت هلال احمر را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

رضایی اضافه کرد: برای خدمات‌رسانی در حوزه‌های زیرساختی شرایط مطلوب نداریم اما در سال ۱۴۰۱ مجوزهایی برای تامین خودروهای نجات و آمبولانس گرفته شده است و در استان هفت پایگاه دارای آمبولانس داریم که خودروی نجات ندارند و باید تامین شود.

وی گفت: سیاست قبلی جمعیت نبود افزایش کمی پایگاه‌ها بود اما یکی از برنامه‌های جدید توسعه پایگاه‌های هلال در سطح کشور است که برای استان خراسان جنوبی هم مجوز در نظر گرفته خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی شمار اعضای این جمعیت را ۲۳ هزار و ۴۰۰ عضو اعلام کرد و افزود: رتبه اول جذب داوطلب جوان را در سطح کشور داریم و از این تعداد ۲ هزار و ۱۶۶ نفر آموزش‌های تخصصی را فرا گرفتند.

۸ می هر سال روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نامگذاری شده و ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت در ایران هفته‌ای به همین نام است.