شهردار بیرجند: برای ارتقای فرهنگی شهر گام بر می‌داریم

 شهردار بیرجند گفت: حوزه فعالیت‌های شهرداری فراتر از عمران و شهرسازی است و علاوه بر فعالیت‌های عمرانی، در راستای ارتقای فرهنگی شهر، حمل و نقل، رفاهی و تفریحی، نشاط اجتماعی و سرزندگی شهر بیرجند گام برخواهیم داشت.

“مهدی بهترین” در نشست علنی شورای اسلامی شهر پس از انتصاب به عنوان شهردار بیرجند افزود: از ۱۹ حوزه فعالیت شهرداری (چهار معاونت، هشت سازمان، ۲ منطقه و پنج مدیریت) تنها سه حوزه به فعالیت‌های عمرانی و شهرسازی اختصاص دارد که ۱۵ درصد فعالیت‌های شهرداری را در بر می‌گیرد.

وی گفت: براساس بیانیه گام دوم انقلاب و با توجه به منویات مقام معظم رهبری، شهرداری بیرجند را بر سه اصل شهرداری ارزشی، عدالت‌محور و فسادستیز پیش می‌بریم و با همه توان و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در جهت کاستن از دغدغه‌های مقام معظم رهبری تلاش خواهیم کرد.

رییس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این نشست ضمن خوشامدگویی به شهردار بیرجند از خدمات “محمدعلی جاوید” شهردار سابق و “علی عدل” سرپرست شهرداری در ماه‌های اخیر تقدیر و تشکر کرد.

آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا نیز با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهرداری در محل گلزار شهدای بیرجند برگزار شد.

“مهدی بهترین” که هشتم آبان با حکم وزیر کشور به سمت شهردار بیرجند منصوب شد، در نشست علنی شورای اسلامی شهر سوگند یاد کرد.

وی از بین ۳۰ نامزد بومی و غیربومی روز شنبه ۲۷ شهریور امسال در نشست شورای اسلامی شهر بیرجند به عنوان شهردار بیرجند انتخاب شد اما به دلیل رد مصوبه شورای شهر در هیات تطبیق فرمانداری بیرجند، این شورا مصوبه خود را به وزارت کشور برای تایید ارسال کرد که در نهایت شهردار بیرجند با حکم وزیر کشور منصوب شد.

بهترین از پزشکان عمومی شهر بیرجند با سابقه عضویت در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر بیرجند و کمیسیون‌های مختلف، بیست و هفتمین شهردار مرکز استان است.

“محمدعلی جاوید” در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بیرجند از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ شهردار بیرجند بود و با آغاز به‌کار شورای ششم، “علی عدل” معاون امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شهرداری بیرجند ۱۶ مرداد امسال در دومین نشست رسمی شورای شهر به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد.