پیکر استوار یکم شهید «سعید بنی اسدی» مامور انتظامی خراسان جنوبی روز چهارشنبه با حضور جمعی از مردم و مسوولان در بیرجند تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

پیکر این شهید مدافع حریم وطن از میدان بهشت متقین (قتلگاه) بیرجند به سمت گلزار شهدای این شهر بر دستان مردم شهیدپرور بیرجند تشییع شد و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر پیکر این شهید والامقام نماز اقامه کرد.

استوار یکم سعید بنی اسدی از کارکنان پاسگاه عملیاتی حسین آباد شهرستان سربیشه صبح دوشنبه پانزدهم دی ماه طی عملیاتی در راه مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان به شهادت رسید.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در آیین تشییع این شهید با بیان حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: شریف‌ترین نوع مردن، شهادت است.

سردار ناصر فرشید افزود: در روز قیامت انبیا، اولیا، علما و ‌شهدا بندگان را شفاعت خواهند کرد و امروز شهید بنی اسدی به خیل شهدا، سالار شهیدان، سردار مقاومت و دیگر شهدای راه حق علیه باطل پیوست.

وی گفت: سال گذشته مثل چنین روزی مراسم تشییع و تدفین سردار شهید سلیمانی به صورت میلیونی در کرمان برگزار شد و امروز شاهد هستیم مراسم تشییع شهید بنی اسدی با این شکوه و عظمت در حال برگزاری است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه باب شهادت در نیروی انتظامی باز است اظهار داشت: ۱۶۳ شهید انتظامی خراسان جنوبی هدیه مردم این خطه از مرز و بوم برای تامین امنیت است.

وی تصریح کرد: نیروی‌های خدوم انتظامی از نقطه صفر مرزی تا مرکز استان به صورت شبانه‌روزی در حال انجام وظیفه هستند.

سردار فرشید گفت: ما امروز افتخار داریم که مدال مجاهد فی سبیل‌الله را از ولی امر مسلمین دریافت کردیم و ایشان گفتند کسانی که در قالب نیروی انتظامی، امنیت را فراهم می‌کنند مجاهد فی سبیل‌الله هستند.

وی با بیان اینکه خداوند مجاهد فی سیبیل‌الله را در بهشت مقام والا می‌دهد افزود: شهید بنی اسدی مرگ با عزتی داشت زیرا به غیر از مسوولان و همرزمان، مردم هم در مراسم خاکسپاری او حضور دارند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: شهید بنی اسدی جوان با اخلاق و با اخلاص بود و هدف خدمت داشت که در شهرستان‌ها و نقاط عملیاتی خدمت کرد و روحیه جهادی داشت.

وی گفت: جان ما در کف دستمان برای حفظ سلامت و امنیت جامعه است و امیدواریم رهرو خوبی برای شهدا باشیم.