حمد صادق معتمدیان روز پنجشنبه در نخستین روز سفر به شهرستان بشرویه در جمع مردم بشرویه افزود: تکمیل پروژه ها و طرح های نیمه تمام از جمله اولویت های مهم دولت است که در این زمینه تلاش داریم با بسیج امکانات و ظرفیت هایی که در اختیار است، بخشی از این پروژه ها را تا پایان سال به بهره برداری برسانیم.

وی بیان کرد: فردا در نشست شورای اداری با حضور مدیران کل و شهرستانی نیازمندی های شهرستان بشرویه به ویژه در بخش راه ها، بهداشت، زیرساخت های آموزشی و ورزشی و سایر موارد مطرح و در خصوص آن چاره اندیشی و تصمیم گیری خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: هدف از سفر به شهرستان ها در وهله نخست دیدار با مردم است تا از نزدیک با مسایل و مشکلات آنان آشنا شده و در برنامه ریزی ها و پیگیری ها بتوان موانع و مشکلات را رفع کرد.

وی گفت: از طرفی در سفرهای شهرستانی از نزدیک با ظرفیت ها و پتانسیل های مناطق مختلف استان آشنا شده و با برنامه ریزی و تخصیص منابع، قدم های مثبتی می توان برداشت.

معتمدیان شهرستان بشرویه را از مناطق بسیار مستعد و قطب کشاورزی استان دانست و عنوان کرد: با توجه به تازه تاسیس بودن این شهرستان و با وجود اینکه جمهوری اسلامی خدمات زیادی در مناطق کمتر برخوردار انجام داده است اما به دلیل عمق مسایل زیرساختی که در منطقه وجود دارد همچنان مشکلاتی سر راه مردم وجود دارد.

وی تاکید کرد: تلاش می کنیم با همکاری مردم و مدیران دستگاه های اجرایی مشکلاتی از جمله امکانات رفاهی، بهداشتی و ارتباطی به ویژه مباحث مربوط به راه ها که از مطالبات جدی مردم منطقه است را با برنامه ریزی دقیق و منسجم رفع کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در این زمینه امکانات و اعتباراتی هم در اختیار دستگاه های اجرایی و هم وزارتخانه های متبوع وجود دارد که با استفاده از آن سعی می کنیم در راستای توسعه شهرستان بشرویه قدم های اساسی برداریم.

وی مردم خراسان جنوبی را انسان هایی ولایتمدار، وفادار به نظام، انقلابی و با روحیه جهادی توصیف کرد و افزود: با توجه به وجود این روحیات در مردم استان انتظار داریم در توسعه استان ما را یاری رسانند.

معتمدیان با بیان اینکه شهرستان بشرویه می تواند تحولات جدی در حوزه کشاورزی داشته باشد اظهار داشت: در این زمینه با ارایه و اجرای برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت می توان زمینه اشتغال جوانان را در منطقه فراهم کرد.

وی بیان کرد: شهرستان بشرویه علاوه بر دارا بودن ظرفیت های فراوان در زمینه دامداری، دامپروری و کشاورزی می تواند به عنوان قطب شیلات و پرورش آبزیان نیز مطرح شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان جزو چهار استان دارای مجوز پرورش ماهی تیلاپیا در کشور انتخاب شده است که از مردم برای سرمایه گذاری در زمینه شیلات و آبزیان دعوت به همکاری می کنیم.

استاندار خراسان جنوبی امروز (پنجشنبه) در دهمین سفر شهرستانی خود از آذرماه سال گذشته تاکنون وارد بشرویه و شهر ارسک شد و با حضور در گلزار شهدای شهر ارسک با آرمان های شهیدان والامقام تجدید میثاق کرد.

بازدید از پروژه در حال اجرای مرکز خدمات جامع سلامت شهری، مدرسه متوسطه اول، بازار شهر ارسک و روستای سرچاه اتحاد از برنامه های امروز استاندار خراسان جنوبی در بخش ارسک بود.

بازدید از روستاهای غنی آباد، کرند، خانیک، یگی، مجد و اصفاک، بافت تاریخی شهر بشرویه، مجتمع دامپروری، نیروگاه خورشیدی و بیمارستان بشرویه از برنامه های سفر۲ روزه استاندار است.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بشرویه در ۳۰۰ کیلومتری شمال بیرجند دارای ۲ بخش مرکزی و ارسک است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله