استاندار خراسان جنوبی از موافقت هلدینگ هواپیمایی ماهان با پیشنهاد سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری مزرعه و کشاورزی در این استان خبر داد.

 جواد قناعت با اعلام این خبر به تشریح نتایج دیدار با مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان در تهران پرداخت و گفت: در این دیدار درخصوص ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی استان خراسان جنوبی، گزارش مبسوطی ارائه شد.

وی افزود: با توجه به اینکه هلدینگ ماهان در زمینه گردشگری مزرعه و کشاورزی، اقدامات قابل توجهی را در شهداد کرمان و چند استان دیگر انجام داده، لذا درخواست ما این بود که این تجربه موفق در خراسان جنوبی نیز تکرار شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با عنایت به ظرفیت‌های فوق‌العاده استان در زمینه کشاورزی، مزارع و باغات زیبای زعفران، عناب و زرشک خراسان جنوبی، سرمایه‌گذاری شرکت ماهان در این استان صرفه اقتصادی دارد.

وی با اشاره به فرصت‌های مناسب خراسان جنوبی برای سرمایه‌گذاری این شرکت هواپیمایی اظهار داشت: براساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه مقرر شد ۲ طرح ویژه در زمینه کشاورزی و گردشگری مزرعه از طریق استان تهیه و ارائه شود.

قناعت افزود: با توجه به صلاحیت شرکت ماهان در حوزه سرمایه‌گذاری، سعی بر این است که از این فرصت در راستای انتفاع استان استفاده شود.

وی در ادامه از درخواست استان مبنی بر تلاش ماهان برای تقویت پروازها در خراسان جنوبی گفت و بیان کرد: کمک به تامین پروازهای پشتیبان اعزام زائران به عتبات عالیات از دیگر پیشنهادات استان بود که در این جلسه مطرح شد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: اعلام نظر قطعی این شرکت هواپیمایی درباره میزان سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی به بازدید میدانی از ظرفیت‌های استان منوط شد که به‌زودی انجام می‌شود.

“حمید عرب‌نژاد” مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان نیز در این دیدار ضمن تایید ظرفیت‌های بکر خراسان جنوبی، سرمایه‌گذاری در راستای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها را فرصتی مغتنم برشمرد.

این دیدار با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی انجام شد.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور