استاندار خراسان جنوبی گفت: لازم است فرمانداران به طور منظم بر شرایط بوم‌گردی‌ها، زائرسراها، مدارس و مراکز اسکان موقت در ایام نوروز نظارت داشته باشند و درخصوص تامین تجهیزات و امکانات رفاهی مسافران و گردشگران تدبیر کنند.

، جواد قناعت در نشست فرمانداران استان که با حضور معاونان استانداری و جمعی از مدیران ستادی برگزار شد، از فرمانداران ۱۱ شهرستان این استان خواست تمامی ظرفیت‌های در اختیار را برای خدمت به مردم در تعطیلات نوروزی پای کار بیاورند.

وی افزود: ستاد اجرایی خدمات سفر به جهت هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌ها در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم در ایام نوروز به طور مرتب در شهرستان‌ها برگزار شود و مردم، مسافران و گردشگران باید در مناطق گردشگری، سیاحتی و زیارتی استان به همه خدمات رفاهی دسترسی راحت داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: آسیب‌شناسی اقدامات سال گذشته ستاد اجرایی خدمات سفر می‌تواند در کیفی‌سازی خدمات و برنامه‌ها برای نوروز امسال موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه مردم ما مستحق بهترین خدمات هستند افزود: کار خدمات‌رسانی به مردم، به هیچ دلیلی نباید متوقف شود.

قناعت با اشاره به شرایط اقلیمی و کویری بودن استان، تعدد استراحتگاه‌های بین جاده‌ای را در کاهش آمار تصادفات و افزایش زمان ماندگاری مسافران موثر خواند.

وی با بیان اینکه طبق آمار ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری شهرها روی می‌دهد گفت: برپا کردن سیاه چادرهای عشایری و موکب‌هایی برای پذیرایی از مسافران در ورودی شهرها می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: فرمانداران باید با همه توان به پویش ۶۰ – ۳۰ (طرحی برای کاهش سوانح) بپیوندند.

وی بر ضرورت تامین مراکز اسکان مسافران نوروزی تاکید کرد و افزود: هتل‌ها، مهمانسراها، مدارس، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و زائرسراها باید برای اسکان مسافران و گردشگران مهیا شوند.

قناعت با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در ایام نوروز گفت: با توجه به خدمات مطلوبی که از سوی گروه‌های جهادی به مردم ارائه می‌شود، لازم است خواسته‌ها و مطالبات آنها در راستای تسهیل شرایط خدمات‌رسانی فراهم شود.

وی تصریح کرد: فرمانداران باید با گروه‌های جهادی همراهی داشته باشند و بر تعامل دستگاه‌ها با آنها تاکید کنند.

استاندار خراسان جنوبی، نظارت بر بازار و کنترل شرایط برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در نوروز و ماه مبارک رمضان را از دیگر تکالیف فرمانداران عنوان کرد و افزود: با توجه به وضعیت مطلوب ذخایر اقلام اساسی در استان، کمبود کالا در بازار قابل قبول نیست.

وی با اشاره به برنامه دولت مبنی بر کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور که با حضور رئیس جمهور در مراسم روز درختکاری امسال آغاز شد گفت: فرمانداران باید شرایط لازم برای تحقق سهمیه استان از این طرح مردمی را فراهم کنند.

قناعت گفت: برای برگزاری جلسات منظم کارگروه ویژه تحقق این برنامه برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد و فرمانداران نیز مکلف به برپایی جلسات متناظر در شهرستان‌ها هستند.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی خراسان جنوبی افزود: آمادگی لازم و کامل برای مدیریت بحران در حوادث طبیعی احتمالی نوروز و تعطیلات نیز مورد انتظار است.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور