نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: عشایر جزو ذخایر فرهنگی انقلاب اسلامی هستند از این رو مسوولان باید نسبت به این قشر احساس مسوولیت کنند.

، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با جمعی از عشایر منطقه لانو از توابع شهرستان سربیشه ضمن تبریک میلاد مقدس حضرت امام هادی (ع) اظهار داشت: مناطق عشایری، مناطق ذخایر فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه مسوولان باید نسبت به عشایر، روستانشینان و صحرانشینان احساس مسوولیت کنند، گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران مردانه مشکلات را پشت سر گذاشته است و آمریکا نیز در حال هضم شدن است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: از حدود ۶۰ سال قبل بنده با منطقه درح آشناییت‌هایی داشته و نسبت به مردم آن منطقه از جمله حاج آقای آفتابی ارادت داشته‌ام.

وی با اشاره به اینکه اخلاص مردم عشایر منطقه درح بر کسی پوشیده نیست، افزود: عشایر به طور عموم به دلیل آنکه فطرت الهی را در خود حفظ کرده‌اند و از دستبرد ارتباطات بیگانگان تا حدی مصونیت داشته‌اند، توانسته‌اند فرهنگ اصیل خود را حفظ کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: خداوند متعال برای وجود مقدس نبی اکرم(ص) که جهان به طفیل وجود آن حضرت خلق شده است، شرایطی را فراهم می‌کند که دوران کودکی خود را در دامن حلیمه سعدیه عشایرنشین رشد می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: عشایر به همان اندازه‌ای که از هوای آزاد و غیرآلوده برخوردار هستند از فضای آزاد نیز برخوردارند.

وی بیان کرد: ارتباطات امروزی و فضای مجازی امروز همه مناطق را فرا گرفته است که دارای محسنات خوبی است اما لغزشگاه‌های خطرناکی نیز به همراه دارد که بستگی به اراده خود افراد دارد که از بخش خوب آن استفاده و از بخش مضرش پرهیز کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: روستانشینان، عشایر و صحرانشینان باید از حقوق و امکانات مورد نیاز برخوردار باشند.

وی افزود: کشور دارای قانون و قوای سه‌گانه است و این به معنی آن است که هیچ کاری نباید بر روی زمین باقی بماند، اما در صحنه میدانی به طور مسلم اینگونه نیست، که یا به دلیل نبود امکانات و یا در برخی جاها به خاطر ولنگاری برخی افراد است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه قوای سه‌گانه از اعتبارات و اختیارات برخوردار هستند، گفت: ما طبق قانون به طور مستقیم نمی‌توانیم به مسائل ورود پیدا کنیم، لذا باید مشکلاتتان را در نامه‌ای از مسوول مستقیم درخواست کرده و سپس یک رونوشت به دفتر نماینده ولی فقیه در استان ارسال کنید تا بتوانیم به مسائل ورود پیدا کرده و مشکلات را پیگیری کنیم.