?جلسه شورای فنی استان، به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.
در ابتدای جلسه که به بررسی سبک های نوین راهسازی اختصاص داشت، انواع آسفالت معرفی و روش‌های جدید راهسازی مورد بررسی قرار گرفت.
?سید کمال الدین میرجعفریان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی، اظهار داشت: خون این شهید بزرگوار، پایه‌های نظام اسلامی را استوارتر خواهد کرد و دنیا باید بداند که ایران پُر از سردار سلیمانی ها بوده و خواهد بود.
?وی با تشریح جایگاه شورای فنی استان بیان کرد: شورای فنی در همه شقوق کاریِ دستگاه ها اثر بخش است، چرا که هم مباحث فنی و هم اقتصادی را مدیریت می‌کند؛ بنابراین مدیران باید با جدیت و نظر کارشناسی در جلسات حضور پیدا کنند.
?وی تاکید کرد: تصمیماتی که در شورای فنی استان گرفته می شود، ماهیت اجرایی و پشتوانه قانونی دارد.
?معاون استاندار ادامه داد: در حوزه آسفالت و مواردی از این قبیل، باید “مهندسی ارزش” را به عنوان یک فن نظام یافته، مورد توجه قرار داد؛ این که مرتبا اقدام به روکش آسفالت شود، راهکار درستی نیست، زیرا علاوه بر هزینه بر بودن، تبعات زیست محیطی به دنبال دارد.
وی افزود: باید با بهره جستن از روش‌های نوین، از مصالحی استفاده کنیم که نیاز به قیر نداشته باشد و در طبیعت نیز موجود باشد.
?میرجعفریان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر استفاده از ظرفیت پیمانکاران و سرمایه گذاران بومی اضافه کرد: باید بر اساس نیازهای فنی از تولیدکنندگان داخلی و بومی استفاده و سرمایه‌گذاران را مطابق نیاز دستگاه‌های اجرایی استان هدایت کنیم.
?وی گفت: باید صلاحیت پیمانکاران مورد بازنگری قرار گیرد و در کنار تقدیر از پیمانکارانِ فعال، با کسانی که اصطلاحا کارها را قفل می کنند، برخورد قانونی کرد.
?شایان ذکر است: در ادامه، گزارش جلسه کارگروه پیمان شورای فنی، کارگروه آموزش و ترویج ضوابط نظام فنی و اجرایی و همچنین کارگروه آموزش و ترویج ضوابط نظام فنی و اجرایی شورای فنی استان قرائت شد.