#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

?معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ، بر ضرورت تدابیر بهداشتی در ایام کوچ عشایر استان تاکید کرد .
سیدکمال الدین میرجعفریان در جلسه «بررسی کوچ عشایر استان» اظهار داشت: به اذعان همه بزرگان نظام جمهوری اسلامی و دولتمردان، عشایر ذخایر انقلاب هستند که با حداقل هزینه و امکانات، بیشترین نقش آفرینی و اثربخشی را در اقتصاد دارند.
?وی افزود: خراسان جنوبی چهارمین استان عشایری کشور است که با ۸۲ هزار نفر جمعیتِ عشایرنشین و بیش از یک میلیون دام، نقش تاثیر گذاری در تولید ایفا کرده است.
?معاون استاندار با اشاره به شیوع بیماری کرونا خاطرنشان کرد: کنترل های خوب صورت گرفته در خصوص بیماری کرونا نباید مردم و مسئولین را غافل کند تا خدای ناکرده زحمات شبانه روزی پزشکان و کادر بهداشت و درمان استان از بین نرود.
?وی ادامه داد: همه ساله کوچ عشایر اتفاق می افتد، اما امسال به دلیل شیوع کرونا، ضرورت دارد به گونه‌ ای برنامه‌ ریزی شود تا به طور مضاعف شرایط برای عشایر تسهیل گردد.
?میرجعفریان افزود: پروسه و اتفاقاتی که در جریان کوچ رخ می دهد باید احصاء و به صورت دقیق لیست شود تا پروتکل‌های بهداشتی بر اساس آن تنظیم شده و دستگاه‌های مرتبط نیز تمهیدات لازم را پیش‌بینی نمایند.
?معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، تامین اقلام بهداشتی برای عشایر استان را ضروری برشمرد و تصریح کرد: مسیرهای تردد عشایر باید مورد نظارت و رصد علوم پزشکی باشد.
?وی ادامه داد : باید اقدام لازم نسبت به تامین ماسک، مواد ضد عفونی کننده، دستکش و سایر اقلام بهداشتی برای عشایر صورت پذیرد.
?میر جعفریان افزود: به دلیل احتمال بارندگی و رواناب در فصل بهار، عشایر به هیچ وجه نباید در مسیل ها اطراق کنند و ضروری است هلال احمر در این خصوص اقدامات لازم را پیش بینی نماید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با تصریح اینکه دامپزشکی باید در خصوص واکسیناسیون به ‌موقع دام و نظارت بر دام هایی که وارد استان می شود، پیش بینی لازم را انجام دهد اظهار داشت : از طریق صدا و سیما، آموزش و اطلاع ‌رسانی لازم برای عشایر استان صورت پذیرد و پلیس راه استان نیز تمهیدات ترافیکی را در مسیرهای عبور و مرور عشایر فراهم نماید.
?وی در پایان یاداور شد: در سفرهای شهرستانی استاندار خراسان جنوبی، بازدید از محلات عشایری و رسیدگی به امورات عشایرنشینان در اولویت بوده است، بنابراین ضرورت دارد همه دستگاه های مسئول، برای رفع نیازهای این قشر زحمتکش بسیج شوند.