امام جمعه موقت بیرجند گفت: رقابت‌های سیاسی باید فارغ از اتهام و دروغ باشد تا اخلاق توسط این جریان‌ها در جامعه به منصه ظهور گذاشته شود.

حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی (عج) برگزار شد افزود: احزاب در کشور ما هنوز به معنای واقعی اسلامی نیستند و باید تلاش کنند تا رقابت‌های سیاسی، اسلامی و معنوی شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد شمه غربی‌ها را دارند و در عمل نیز همانطور عمل می‌کنند لذا مردم نسبت به نظام بدگمان می‌شوند.

خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه برخی دوقطبی‌ها نیز کاذب است که باید مراقبت کرد، گفت: این دوقطبی‌های کاذب مانند مسئله موشک یا مذاکره است که واقعی نیست و باید با بینش صحیح به آن نگریست.

وی تاکید کرد: احزاب باید برنامه‌های عملیاتی ارائه دهند و فرمول مقابله با تورم را به شکل درست و شفاف بیان کنند.

حجت‌الاسلام عبادی افزود: رهبر معظم انقلاب از نمونه‌های بارز تقوا هستند که با هوشمندی، تاثیرگذاری و شناخت، ماهیت غرب را نمایان کرده‌اند و آرمان‌های انقلاب اسلامی زمانی تحقق می‌یابد که فرد فرد جامعه براساس فرهنگ خدایی و ولایی متحول شوند.

وی گفت: امسال انتخابات مهمی در پیش داریم لذا علاوه بر انتخاب فرد صالح و درست، آنچه بسیار اهمیت دارد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای است.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: حضور در انتخابات از مصادیق جهاد است و باید به عنوان وظیفه و امری که ناامیدی دشمنان را در پی دارد، مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به سالروز انتفاضه اول فلسطین یا انقلاب سنگ که هشتم دسامبر برابر با ۱۷ آذر است، گفت: امام راحل، اسرائیل را غده سرطانی نامید که خطر آن برای همه اجزای یک پیکر جدی است و همه ارکان را از کار می‌اندازد اما برخی مردم و ملت‌ها در خیال خوش هستند که اسرائیل با ما فاصله دارد و مشکل ما نیست در صورتی که به معنای واقعی غده سرطان است و جز زور، حرفی را قبول نمی‌کند.

حجت‌الاسلام عبادی اظهار داشت: این اسرائیل اگر دستش برسد حتی شیراز را هم از خود می‌داند با این توجیه که ملک سلیمان است همانطور که تا بیروت پیش رفت.

وی گفت: اگر حزب الله دمار از روزگار اسرائیل در نیاورده بود الان لبنان را هم گرفته بودند لذا نگاه صهیونیسم این بوده که غیر از خودشان بقیه انسان‌ها، حیوان انسان‌نما هستند و باید در خدمت بنی اسرائیل باشند.

خطیب جمعه بیرجند عنوان کرد: از همین رو زمان کشتن کودکان در غزه یکی از وزرای اسرائیل آنها را انسان حیوان نما نامید که باید کشته شوند.

وی با بیان اینکه برخی کشورهای اسلامی حتی در این فاجعه حاضر نشدند سفیر خود را از اسرائیل فرابخوانند گفت: آمریکا از زمان جنگ ۳۳ روزه برنامه داشت ولی موفق نشد آن هم به خاطر تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری که نقشه‌های آنها می‌داند و نقش برآب می‌کند.

حجت‌الاسلام عبادی با تاکید بر اینکه ایران هم از اهداف اسرائیل است افزود: اگر در غزه جلوی او را نگیریم باید در تهران با آنها مقابله کنیم.

وی گفت: این شکست نظامی و امنیتی آن هم در عملیات طوفان الاقصی توسط یک گروه شبه نظامی کوچک بی نظیر بود اما مسئله فقط این نیست بلکه شکست فرهنگی و رسانه‌ای غرب و صهیونیسم بعد از آن محقق شد.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: آنها بیمارستان‌ها را کشتارگاه کردند تا کودکان و نوزادان زیر اکسیژن بمیرند و هیچ جریانی جز طوفان الاقصی نمی‌توانست آمریکا و اسرائیل را چنین بی آبرو کند.

وی با اشاره به برپایی تظاهرات در ۶۰ کشور دنیا علیه صهیونیست‌ها و شکسته شدن سیطره رسانه‌ای غرب گفت: کشتن بی شمار زنان و کودکان، غارتگری و جنگ جهانی اول و دوم توسط اینها بود که محصول تفکر بی خدایی و دنیاپرستی صهیونیستی و غرب است.

حجت‌الاسلام عبادی افزود: با پول و ابزار رسانه کاری کردند که مردم همان کشورهای به غارت رفته با افتخار حتی لباس آنها را پوشیدند و به زبانشان صحبت کردند از همین رو انگلیس نماد فرهنگی لباس و زبان برای مردم دنیا مطرح شد.

وی گفت: برخی افراد شعار زن، زندگی، آزادی را سر دادند اما امروز با جنایات غزه در کشتار زنان و کودکان، آبرویی برای غرب و صهیونیسم نمانده است.

خطیب جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه طوفان الاقصی دستگاه تبلیغاتی و تهاجم فرهنگی صهیونیسم را ناکارآمد کرد افزود: حداقل هفت هزار زن کشته شدند حالا کسانی که شعار زن، زندگی، آزادی سر دادند باید بپرسند چه کشورهایی بمب بر سر زنان غزه ریختند یا برای غزه زندان درست کردند و چطور می‌گویند آزادی؟ پس امروز روز رسوایی غرب است.

وی یادآور شد: اگر آنها حرف از دموکراسی می‌زنند پس باید در فلسطین هم این مسئله را پیاده کنند تا مردم تصمیم گیرنده در سرنوشت خود باشند.

حجت‌الاسلام عبادی در ادامه با اشاره به ۱۹ آذر سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این شورا مصوبات و نقشه‌های جامع داشته است اما باید ضمانت اجرایی آن قوی‌تر باشد.

وی اضافه کرد: مذهب از بین رفتنی نیست چون فطری است و حتی بعد از ۷۰ سال ترویج بی خدایی توسط کمونیست‌ها، امروز یکی از مذهبی ترین پایتخت‌های کشورهای اروپایی و آسیای میانه، مسکو است.