مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که دبیرخانه جشنواره تئاتر استان، درخصوص برگزاری برنامه های جنبی پیش بینی های لازم را داشته باشد، عنوان کرد: این جشنواره فرصت مناسبی برای ایجاد جریان های نمایشی ، برگزاری پاسداشت ها برای تلاشگران عرصه تئاتر استان ، مروری بر آثار گذشته و برپایی دوره های آموزشی است.

 

ناصر نبی زاده با اشاره به این که بازگشایی و یا ادامه روند تعطیلی سالن های تئاتر ، پایان خرداد ماه مشخص می گردد، خاطرنشان کرد: در صورت بازگشایی اجراهای تئاتر با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی انجام خواهند شد و در صورت ادامه روند تعطیلی ، باید بسترهای لازم برای اجرا در فضای مجازی فرآهم شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که هدف اصلی، خلق و اجرای تئاتر نه تنها برای جشنواره بلکه برای مردم است، ادامه داد: دبیر جشنواره تئاتر استان، ضمن آماده سازی فراخوان در چند سطح ، مقدمات لازم برای اجرای هر چه بهتر جشنواره را فرآهم کند.

نبی زاده از اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره تئاتر استان درخواست کرد تا گروه ها را در راستای تهیه کلیپی از اجرای خود یاری کنند.

وی با بیان این که در راستای واگذاری اختیارات بیشتر به شورای سیاست گذاری جشنواره تئاتر استان با مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رایزنی خواهیم کرد، افزود: تا با توجه به این اختیارات و محورهای اصلی مد نظر، امکان برگزاری هر چه بهتر جشنواره فراهم خواهد شد.

زمزم معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز شیوه نامه ابلاغی برای جشنواره تئاتر استان ها را قرائت کرد و سایر اعضا در این خصوص به اظهار نظر پرداختند.

گفتنی است در این جلسه ، محسن حسین زاده رئیس انجمن نمایش استان به عنوان دبیر این دوره از جشنواره تئاتر خراسان جنوبی انتخاب شد