۵ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان به متقاضیان دارای مجوز فعالیت مشاغل خانگی درخراسان جنوبی پرداخت شده است

غلامرضا اشرفی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از جذب ۸۵درصدی اعتبارات مشاغل خانگی سهمیه سال ۹۹ خبر داد و گفت: سهم استان از محل منابع مشاغل خانگی سهمیه سال ۹۹، مبلغ ۶میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان بوده که از سوی بانکهای عامل به استان ابلاغ شده که با تلاشهای مجدانه صورت گرفته در استان تا کنون توانستیم ۸۵درصد این اعتبار را در دو بانک عامل رفاه کارگران و توسعه تعاون جذب نماییم.

وی افزود: این تسهیلات به ۸۹ طرح پشتیبان و مستقل به مبلغ ۵ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان در استان پرداخت شده است که از این محل ۶۰۵ فرصت شغلی ایجاد شده است که ۱۰۰ مورد به صورت مستقل و ۵۰۵ مورد در قالب پشتیبان و تحت پوشش بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه گزارش از صدور ۱۲ مجوز مشاغل خانگی در قالب پشتیبان و مستقل از ابتدای سال ۱۴۰۰در استان خبر داد و افزود: در سال ۹۹ تعداد ۸۸۰ مجوز فعالیت مشاغل خانگی توسط دستگاه های اجرایی مربوطه صادر شده است که ۸۱۳ مورد در قالب مجوز مستقل و ۶۷ مورد در قالب مجوز پشتیبان صادر شده است که از این محل تعداد ۱۳۳۴ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

اشرفی ادامه داد: بیشترین تعداد مجوزهای صادر شده در سال۹۹ به ترتیب مربوط به  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی و صنعت،معدن و تجارت بوده است.

این مقام مسئول خواستار مساعدت و پیگیری بیش از پیش توسط بانکهای عامل و دستگاه های اجرایی شد که بتوانیم جذب ۱۰۰درصدی اعتبارات استان در حوزه مشاغل خانگی را در فرصت باقی مانده داشته باشیم.