ظهر امروز با حضور سرپرست فرمانداری ومدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری به مناسبت هفته گردشگری از دو طرح برق رسانی به منطقه گردشگری گواب ودق اکبر اباد با اعتبار بالغ بر ۴۰۰میلیون به بهره برداری رسید .

سرپرست فرمانداری خوسف در حاشیه آیین بهره برداری از طرح برق رسانی به مناطق گردشگری گواب ودق و کویر اکبرآباد گفت : شهرستان خوسف ظرفیت زیادی در بخش های گردشگری و صنایع دستی دارد که باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.
آخوندی اظهار داشت: در بخش گردشگری بواسطه وجود تنوع آثار تاریخی واقامتی میتواند از نزدیکی به مرکز استان برای حضور گردشگران درون وبرون استانی بهره مناسب برد.
وی گفت: پروژه برق رسانی به طرح گردشگری گواب ۱۸۰ متر طول با هزینه شده ۱۵۰میلیون تومان و برق رسانی به دق و کویر اکبرآباد به طول ۹۳۰ متر با هزینه شده ۲۵۰ میلیون تومان اجرا شده است.
آخوندی خاطر نشان ساخت : تمام اعتبار از محل اعتبارات تملک دارائی شهرستان بوده و با پیگیریهای انجام شده امیدواریم بقیه زیرساخت های این مناطق گردشگری تامین شود.

آخوندی اظهار داشت:جاذبه های گردشگری، بناهای تاریخی و وجود صنایع دستی که قابلیت معرفی نه تنها در کشور بلکه کشور نیز دارا می باشد در شهرستان وجود دارد که اجرای پروژه گردشگری بایستی متناسب با شرایط و علم جهانی باشد و با توسعه این اماکن گردشگری به عنوان برند و شاخص شهرستان معرفی شوند.
سرپرست فرمانداری ادامه داد: امیدواریم با اجرای پروژه های گردشگری و توسعه این صنعت بتوانیم سهم قابل توجهی از درآمدهای صنعت گردشگری در استان را در زمان کوتاهی در شهرستان خوسف بدست بیاوریم
وی بر تهیه پیوست فرهنگی برای مکانهای گردشگری و تفریحی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: توجه به فرهنگ،آیین و آداب و رسوم هر منطقه بسیار حائز اهمیت می باشد.

سرپرست فرمانداری خوسف گفت :گردشگری وتوریسم صنعت حال وآینده دنیاست ودر توسعه اماکن تاثیر گذار است و بایستی متناسب با فرهنگ هر منطقه در کنار سنتهای بومی در قالب پیوست پروژه ها مدنظر قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری خوسف اظهار داشت: باید شرایط و زمینه وزیر ساختها طوری فراهم شود تا جذابیت برای مردم منطقه داشته باشد که مردم هم به منافع گردشگری برسند و هم سرمایه گذاران را ترغیب کنیم تا با ابتکارات خود مردم را جذب مناطق گردشگری کنند.