نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: ایثار و خدمات جهادگران و کارهای مومنانه در تاریخ می‌ماند و صحنه‌های میدانی را منعکس می‌کند که برای نسل آینده هم راهگشاست.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در همایش شکوه هجرت و تجلیل از فعالان جهادی خراسان جنوبی که در محل مجتمع غدیر بیرجند برگزار شد، افزود: برخی مسائل و امور هست که از عهده اعداد و ارقام بر نمی‌آید و نمی‌توان تبیین کرد، جهت آن هم بعد معنوی مساله است و بعد معنوی کارها در اختیار ما نیست چون کار خداست و کارهایی که خدایی باشد، حساب آن با خدای متعال است.

وی بیان کرد: خداوند را شاکریم که شما و امثال شما توفیقی پیدا کردید و کار بزرگی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: برای خداوند عالم مشکلی نبود همین طور که بعضی مخلوقات را به گونه‌ای آفریده که هر یک بدون اینکه نیازی به دیگری داشته باشد، نیاز خود را رفع می‌کند، برای انسان هم همین شرایط باشد اما این شرایط برای انسان وجود ندارد و حکمتی هم دارد.

وی افزود: در یک نگاه ظاهری انسان‌ها دو طبقه شامل افراد نیازمند و طبقه دیگر که برآورنده نیاز هستند و این برداشت ما است اما باب مطلب این نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: واقعیت این است که دو نوع نیاز وجود دارد؛ انسان یک نیاز مادی آنی و بزرگتر از آن یک نیاز معنوی دارد و انسانی که کمک می‌کند به این بعد نیاز دارد.

وی اظهار داشت: چرا که خداوند ما را انسان و دارای وجدان آفریده و از بهترین لذات و اجرش در دنیا و آخرت این است که از خود بگذرد و دیگری را بر خود ترجیح دهد و این یک نیاز است، خداوند نیاز مسکین را به وسیله شما برآورده می‌کند و نیاز شما را در وصول به کمال به وسلیه نیازمند برآورده می‌کند.

امام جمعه بیرجند گفت: در مسیر سیر و تکامل انسان همان طور که خداوند در مقام عبودیت نماز را قرار داده و نماز پله رشد انسان است، پشت سر کلمه نماز، زکات را داریم که هر دو یک نقش را دارند.

وی افزود: مساله صدقه و کمک به نیازمند دارای آثار وضعی است اما آثار دیگری هم دارد و صدقه پذیرفته و اثر وضعی آن مشخص می‌شود اما کاری که امروز جهادگران ما در صحنه‌های مختلف انجام می‌دهند تنها یک زاویه ندارد که فقط نیاز یک شخص برآورده شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: کار شما تنها برآورده شدن نیاز نیازمندان نیست بلکه این یک زاویه است و خداوند می‌داند که اجر کارهای شما برای مردم نیازمند و لبخندی که بر لب آنان می‌نشیند جز خداوند کسی نمی‌تواند حساب کند.

وی اظهار داشت: اما در تلاش و جهاد شما در کنار مسائل شخصی، مسائل اجتماعی نیز مطرح است و در کنار مسائل اجتماعی، مسائل سیاسی مطرح است و مسائل حکومتی، مسائل ولایتی و مساله جهاد در برابر تهاجم دشمنان مطرح است بنابراین یک کار مطرح نیست بلکه امر خیری است که ام خیرات است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: بابت شیر پاکی که خوردید، در دامن پاکی که پرورش یافتید و توفیقی که حاصل کردید و نیت‌های خوبی که داشتید خداوند در چنین مقطعی شما را آن هم نه در یک صحنه بلکه در همه صحنه‌ها جلودار قرار داده و کار جهادگران یک کار الهی، دینی و اخلاقی در برابر توطئه‌های دشمنان به‌خصوص در برابر تهاجم‌های تبلیغاتی دشمنان است.

وی گفت: این تبلیغ عملی شما برای آرمان‌های اسلام و انقلاب خیلی از امور مختلف دشمنان را خنثی می‌کند و در آزمایش‌های مختلف مشخص می‌شود که چه کسی خدمتگزار و چه کسی خائن است و اقدامات سوء انجام می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با قدردانی از خدمات گروه‌های جهادی افزود: آنچه در حوادث مختلف به داد مردم می‌رسد، روحیه بسیجی و روحانی نیروهای مسلح و شما جهادگران است.

وی بیان کرد: نیروهای مسلح ما در حوادث مختلف پیشگام هستند و آنچه دشمن را زمین‌گیر کرد و صداقت شما را به نمایش می‌گذارد، خدمات شما به مردم است که نمی‌شود آن را با اعداد و ارقام حساب کرد.