معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمان مناطق روستایی، عشایری و مرزی باید تلاش کنند تا کمبودهای آموزشی و پرورشی داخل خانه‌ها با حضور دانش‌آموزان در کلاس درس مرتفع شود.

رضوان حکیم زاده روز چهارشنبه در بازدید از دبستان مرزی و عشایری چاه شهید عبداللهی شهرستان سربیشه اظهار داشت: اینکه دانش‌آموزان روستایی، عشایری و مرزنشین با چنین شور و شوقی در کلاس‌های درس و با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی حاضر می‌شوند، مایه مباهات است.

وی افزود: معلم تنها مرجع فرایند یاددهی و یادگیری برای دانش‌آموزان به ویژه در مناطق روستایی، عشایری و مرزی کم‌برخوردار است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: توجه به دانش‌آموزان محروم، عشایری و مرزنشین در راستای تحقق عدالت آموزشی و لازمه ساختن فرداهای بهتر است.

وی هدف از بازدید خود را ابلاغ سلام وزیر آموزش و پرورش به دانش‌آموزان و معلمان خراسان جنوبی به ویژه معلمان و دانش‌آموزان مناطق روستایی، عشایری و مرزنشین عنوان کرد و گفت: سرلوحه کار ما پوشاندن جامه عمل به برقراری عدالت آموزشی تا سرحد ممکن است.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان در مدرسه مهارت‌های زندگی و آداب اجتماعی را می‌آموزند از این رو اگر تعطیی مدارس طولانی شود بیشترین آسیب‌ها را این دانش‌آموزان می‌بینند.

حکیم زاده گفت: ترجیح ما حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس منطبق با پروتکل‌های بهداشتی و استفاده همزمان از فضای مجازی، شبکه شاد و درسنامه‌ها به عنوان مکمل‌های فرایند آموزشی و پرورشی است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در سفر به شهرستان مرزی سربیشه از مدارس روستاهای چاه شهید غفرانی، خاکک، کبات و درح نیز بازدید کرد.

حکیم زاده دیروز (سه‌شنبه) وارد خراسان جنوبی شد و در آیین افتتاح مدرسه پویا دخترانه علامه حلی شهر بیرجند شرکت کرد.

سرکشی از مدارس، نشست ویدئو کنفرانسی با مدیران مدارس و سفر به شهرستان سربیشه از برنامه‌های سفر ۲ روزه معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش به خراسان جنوبی است.

۱۶۵ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۷۴۸ آموزشگاه خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند و این تعداد بدون آمار نوآموزان پیش دبستانی است.