َ#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: شورای قضایی استان به کمک دولت می‌آید و امسال دستگاه قضایی از شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی حمایت می‌کند.

 حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در اولین نشست شورای قضایی استان در سال جاری افزود: ما در کنار انجام وظایف سازمانی، تکالیف دیگری هم داریم که مورد تاکید مقام معظم رهبری و رییس قوه قضاییه است و اینکه شورای قضایی استان به کمک دولت هم بیاید یعنی رفع مشکلات و تنگناهایی که امروز دولت خدمتگزار دارد و تلاش می‌کند وضعیت معیشت و رفاه مردم، تولید و اشتغال بهتر شود.

وی گفت: به‌ویژه امسال که رهبر معظم انقلاب بر تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین تاکید دارند، ظرفیت جدیدی برای ما به وجود آورده که قوه قضاییه، شورای قضایی و دستگاه قضایی استان از شرکت‌های دانش‌بنیان که کار علمی، تحقیقاتی و پژوهشی انجام می‌دهند، حمایت کنند و با این اقدامات به کمک دولت بیاییم تا سیاست‌های مدنظر به بهترین وجه عملیاتی شود.

رییس شورای قضایی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: هر سال برای تحقق شعار سال در دستگاه قضا برنامه‌ریزی و تلاش شده و در چند سال گذشته نیز در قوه قضاییه برای رونق تولید و اشتغال اقدامات خوبی انجام شده و در خراسان جنوبی هم اقدامات و تلاش‌های خوبی در این راستا صورت گرفته است.

وی افزود: جای تحقیق و پژوهش در خراسان جنوبی مقداری خالی است که باید بیشتر در این زمینه کار شود.

حجت‌الاسلام حمیدی گفت: خراسان جنوبی در بخش صنعت، معدن و کشاورزی، ظرفیت‌های تولیدی خوبی دارد که نیاز است شرکت‌های دانش‌بنیان به کمک این ظرفیت‌ها بیایند و هدف مقام معظم رهبری از نامگذاری امسال به عنوان «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» این است که کیفیت تولید در کشور افزایش یابد.

وی مشکل عمده خراسان جنوبی را خام‌فروشی محصولات معدنی و کشاورزی دانست و اضافه کرد: تاکنون کار تحقیقاتی بر روی محصولات کشاورزی انجام نشده و به شکل سنتی کشاورز محصولات را تولید و برداشت می‌کند و گاهی سود آن هم به جیب دلالان می‌رود.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان برای کار علمی، تحقیقاتی و پژوهشی درخصوص محصولات استان ضروری است که باید مجموعه دانشگاهی و نخبگان پای کار بیایند تا در کنار کمیت، کیفیت تولید هم افزایش یابد.

وی اضافه کرد: ابتدای سال جاری قرار داریم و باید برنامه‌های استانی و ابلاغی از مرکز براساس سند تحول و تعالی قوه قضاییه تدوین شود و برای رسیدن به این سند تلاش جهادگونه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه سال گذشته در خراسان جنوبی دبیرخانه و ستاد اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه راه‌اندازی شد گفت: انتظار این است که این ستاد در سال جاری فعال باشد و هماهنگی‌های درون قوه‌ای و درون سازمانی و هماهنگی‌های لازم با سازمان‌های خارج از قوه قضاییه از جمله دولت و نمایندگان مجلس انجام شود تا با همفکری و هماهنگی به‌خوبی این برنامه را پیش ببریم.

وی اظهار داشت: سیاست‌های سند تحول، سیاست‌های بلند است که اگر به‌خوبی اجرایی شود، تحول و تعالی را در قوه قضاییه ایجاد خواهد کرد و برای ایجاد تحول در این قوه باید برای اجرای سند برنامه‌ریزی داشته باشیم.

رییس شورای قضایی استان خراسان جنوبی افزود: همه معاونت‌های دادگستری استان، روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های شهرستان‌ها، دادستان و رییس دادگاه انقلاب مرکز استان باید برنامه‌ریزی سالانه برای اجرای این سند را در دستور کار داشته باشند.

وی گفت: همچنین برای رفع اطاله دادرسی، کاهش پرونده‌های معوقه، رسیدگی سریع و کاهش ورودی پرونده‌ها که جزو چشم‌اندازهای سند تحول و تعالی است، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و گزارشات مربوطه در شورای قضایی ارائه شود.

حجت‌الاسلام حمیدی با اشاره به روز جهانی قدس ادامه داد: روز قدس شناسنامه اسلام و ملت‌های اسلامی است و روز تقابل اسلام با کفر و صهیونیسم است.

وی تاکید کرد: باید این روز را گرامی بداریم و وظیفه خود را در حمایت از ملت فلسطین که در واقع حمایت از اسلام است، به بهترین وجه انجام دهیم.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی مناسب قرار است راهپیمایی روز قدس مانند سال‌های قبل از همه‌گیری کرونا در شرایط عادی برگزار شود که باید این فرصت را غنمیت بشماریم و با حضور حداکثری خود در راهپیمایی روز قدس مشت محکمی بر دهان صهیونیست‌های غارتگر و کودک‌کش بزنیم.

وی افزود: صهیونیست‌ها فشارهای حداکثری به ملت مظلوم فلسطین وارد می‌کنند و علاوه بر هجمه‌ها، قتل‌ها و کشتارها، اخیرا محدودیت‌هایی برای مردم فلسطین برای استفاده از مسجد الاقصی و انجام اعمال عبادی هم به وجود آورده‌اند و این تحرکات برای وحشتی است که این رژیم اشتغالگر از مردم فلسطین و مسلمانان دارد و هر روز فشار خود را بر مردم مظلوم فلسطین بیشتر می‌کند.

حجت‌الاسلام حمیدی گفت: دشمنان اسلام نشان داده‌اند که با همه توان برای مقابله با مسلمانان و اسلام صف کشیدند و این مسلمانان هستند که باید در برابر صهیونیست‌ها و استکبار جهانی با همه قوا قرار گیرند و پاسخ هجمه‌هایی که آنان نسبت به اسلام دارند را بدهند که حداقل مقابله، حضور حداکثری در راهپیمایی روز قدس است.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی شود در روزهای باقی‌مانده اطلاع‌رسانی و فضاسازی‌ لازم در ادارات و سازمان‌های تابعه انجام شود تا همکاران و خانواده‌ها حضور حداکثری در این راهپیمایی داشته باشند.