استاندار خراسان جنوبی در دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر توجه به اشتغال و تولید با رعایت مباحث مرتبط با محیط زیست تاکید کرد.

 “جواد قناعت” در دیدار با “علی سلاجقه” گزارشی از وضعیت استان و ظرفیت‌های موجود در حوزه گردشگری، معادن و سایر حوزه‌ها ارایه کرد.

وی از توجه ویژه و اهتمام رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور درخصوص حل مشکلات و معضلات زیست‌محیطی خراسان جنوبی همچنین تخصیص اعتبارات ملی به این استان تقدیر کرد.

استاندار خراسان جنوبی مهمترین در ادامه مسایل و چالش‌های زیست‌محیطی استان اعم از معضلات و مشکلات حوزه محیط زیست انسانی، محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی خراسان جنوبی را برشمرد.

وی اصلاح مرز مناطق تحت مدیریت، تسریع در بررسی پروژه‌های معدنی مشمول ارزیابی و فعالیت معادنی که داخل مناطق تحت مدیریت است را از مسایل حوزه محیط زیست استان نام برد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هم در این دیدار ضمن ابراز رضایت از اقداماتی که در حوزه محیط زیست استان صورت گرفته است بر توسعه پایدار خراسان جنوبی و توجه به اشتغال و تولید ضمن رعایت مسایل و مباحث مرتبط با محیط زیست تاکید کرد.

این نشست با حضور معاون محیط زیست و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل حفاظت محیط زیست و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در محل این سازمان برگزار شد.

بنا به این گزارش استاندار خراسان جنوبی روز گذشته (دوشنبه) با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل این وزارتخانه دیدار کرد.

قناعت در این دیدار با برشمردن مطالبات و خواسته‌های استان به تشریح ظرفیت‌های علمی و پژوهشی در خراسان جنوبی پرداخت.

وی با اشاره به قدمت و پیشینگی دانش در خراسان جنوبی، از دانشگاه بیرجند و جایگاه آن در جمع دانشگاه‌های دنیا و کشور گفت.

استاندار خراسان جنوبی به تعداد دانشکده‌های اقماری دانشگاه بیرجند و نیز وجود دانشگاه صنعتی بیرجند، پیام نور، آزاد اسلامی، فرهنگیان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، علمی و کاربردی اشاره کرد و از خراسان جنوبی به عنوان قطب دانشگاهی شرق کشور نام برد.