?استاندار خراسان جنوبی بر تکمیل پروژه های با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان دولت تأکید کرد.
ملانوری با تأکید بر این مطلب در هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خاطرنشان کرد: ۵۲۲ پروژه نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در سطح دستگاه های استان داریم که باید تا پایان دولت تکمیل شوند.
?وی متذکر شد: فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی نیز باید در توزیع اعتبارات، پروژه های با درصد پیشرفت بالا را در اولویت قرار دهند تا زودتر تعیین تکلیف شوند.
?استاندار با اشاره به ۲۰۰ پروژه ملی و استانی که مانده اعتبار دارند، تصریح نمود: بر اساس مصوبه جلسه امروز، دستگاه ها مکلفند با همراهی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری به عنوان دستگاه ناظر، روند اجرای این پروژه ها را شتاب ببخشند و گزارش پیشرفت پروژه ها را اعلام نمایند.
?ملانوری با تأکید بر این که شورای برنامه ریزی و توسعه، از جایگاه مهم و حساسی برخوردار است، گفت: آن چه در این جلسه مطرح می شود، برپایه نیازهای استان است و می تواند اساس حرکت های نو در دستگاه های اجرایی باشد.
?وی بر حضور شخص مدیر و برگزاری منظم و بدون وقفه شورای برنامه ریزی و توسعه نیز به جهت اهمیت موضوع تأکید کرد.
?استاندار با اشاره به تأکیدات صورت گرفته در جلسات مختلف اظهار داشت: بحث مولدسازی و فروش املاک مازاد دستگاه ها باید بر اساس کار کارشناسی و با رعایت صرفه و صلاح استان و نیاز دستگاه ها در افق بلند مدت صورت گیرد .
?ملانوری گفت: دستگاه ها باید با دقت کامل نسبت به اعلام مازاد بودن املاک خود اقدام نمایند و وقتی این اتفاق افتاد، اجازه کوتاهی در بحث برگزاری مزایده و فروش ملک را ندارند.

?وی با اشاره به این که از حوزه بازرسی استاناداری می خواهیم این موضوع را ملاک ارزیابی مدیران قرار دهد، افزود: ما مکلف به اجرای قانون هستیم لذا املاکی که مصوبه دارند باید توسط دستگاه ها عرضه شوند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و امور اقتصادی و دارایی نیز باید این موضوع را پیگیری کنند که اعتبارات حاصل از فروش این املاک برای تأمین زیرساخت های استان جذب شوند .
?استاندار با تشکر از اقدامات مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، از سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خواست؛ طی نشستی با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری درخصوص استفاده بیشتر از ظرفیت مرکز تحقیقات در انجام پروژه ها بحث و بررسی نمایند.
?ملانوری با تأکید بر این که اگر کار بر اساس اصول علمی و پژوهش محور انجام شوند، توفیق بیشتری حاصل خواهند کرد، متذکر شد: طرح های توسعه ای، پروژه های عمرانی و اقتصادی و …باید بر مبنای کار پژوهشی باشند.
?وی بر سوق دادن پایان نامه های دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتر به سمت نیازهای استان نیز تأکید کرد.
?استاندار در بخش دیگری از صحبت هایش دستگاه ها را مکلف به جذب اعتبارات ملی کرد و گفت: دستگاه ها باید در جذب منابع مالی و اعتبارات ملی تلاش بیشتری نمایند، پیگیری در تحقق این موضوع و جذب اعتبارات ملی برای مدیران امتیاز آور است.
?ملانوری از فعالیت دستگاه های معین در چهار شهرستان مرزی استان گفت و بر همراهی دستگاه ها با این نهادها در راستای شتاب بخشی به روند اجرای کار در پروژه ها تأکید کرد.
?وی با اشاره به فراز و نشیب اعتبارات دولتی، اظهار داشت: پروژه های برای دستگاه های معین باید به گونه ای تعریف شوند که معطل اعتبارات دولتی نمانند.
?استاندار در ادامه از مصوبه دو جلسه قبل شورای برنامه ریزی و توسعه گفت و تصریح نمود: ما دستگاه ها را مکلف کردیم که مشترک نشریه های استان شوند و با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات، گزارش عملکرد سالانه خود را تا پایان سال در روزنامه های استان ارائه نمایند.

ملانوری با بیان این که این موضوع در راستای حمایت از نشریات، شفاف سازی خدمات دولت و اطلاع رسانی در زمینه اقدامات دستگاه ها مورد تأکید قرار گرفته، گفت: منظور ما اشتراک رایگان نیست بلکه دستگاه ها باید نسبت به خرید نشریه اقدام نمایند.
?وی در پایان ضمن تشکر از رسانه ها در پوشش خبری آتش سوزی در گمرک ابونصر فراهی افغانستان در همجواری گمرک ماهیرود، از تلاش های نیروهای امدادی و آتش نشانان در اطفای حریق و مدیریت شرایط سپاساسگزاری کرد.
?به گفته وی؛ این حادثه به حوزه سرزمینی ما خسارتی وارد نکرد اما ضعف هایی در مجموعه داریم که باید در مرز که محور توسعه است، رفع گردد.