#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: بنای غدیر بر ارزش‌های انسانی و کمالات است و تنها یک روز تاریخی نیست.

، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه غدیر یک ملاک برای جریان اسلام است گفت: باید در اقتدای به غدیر این نقش انسانی فراموش‌شده آن توسط ستمگران را علنا برملا کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن و استکبار کلماتی چون آزادی، استقلال و مبارزه را به نفع خود تفسیر می‌کند اظهار داشت: درد انسان با عمل به نسخه پزشک درمان می‌شود و از این جهت درس‌های غدیر به‌صورت عملی باید در جامعه پیاده شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: وقتی ما مسلمانان سخن از آزادی می‌زنیم یعنی در مسیر و سیر الی الله باید موانع انسان برداشته شود ولی غرب آزادی را طور دیگری تفسیر می‌کند و در واقع آزادی نفس و هوس است.

وی گفت: ماده ولی و ولایت به معنای قرب و نزدیکی است و این قرب به معنای نزدیکی زمانی و مکانی نیست بلکه به معنای نزدیک کردن صفات خداوند در خویشتن است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: اگر کسی صفات و کمالات خداوند را در خویشتن ایجاد کند، ولایت تکوینی در او فعلیت پیدا می‌کند اما آنچه مهم است اینکه غدیر تنها یک روز تاریخی نیست بلکه یک جریان برای معنا بخشیدن به معنای ولایت حقیقی و ملاک‌های مربوط به آن است.

وی یادآور شد: ولایت تشریعی و قانونگذاری نیز جنبه دیگری از معنای ولی است، همه ذرات این عالم و هستی آفریده شده تا انسان با عبودیت به کمال برسد و آن کسی که از بندگی خدا فاصله گرفته و ولایت شیطان، نفس و طاغوت را می‌پذیرد در واقع به خود آسیب می‌رساند.

امام جمعه بیرجند افزود: غدیر به معنای واقعی یک جریان الهی است تا زمانی که فطرت انسان دست نخورده و آلوده نشده است تمایل به آرمان‌ها و ارزش‌های دینی دارد.

مساله غدیر با پیروزی انقلاب اسلامی به جایگاه واقعی خود رسید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: مساله غدیر با پیروزی انقلاب اسلامی به جایگاه واقعی خود رسید و باید پیرو تاکید مقام معظم رهبری در سخنرانی‌ها و مداحی‌های مرتبط با عید غدیر مراقبت شود تا افراط و تفریط صورت نگیرد.

محمدرضا طالبی افزود: در طول اسلام با دو واقعه عظیم رسالت حضرت محمد مصطفی (ص) و غدیر مواجه بوده‌ایم که در آن موضوع ولایت و امامت مشخص و کامل شده، واقعه عظیم غدیر نیز دل‌ها را متوجه امری اعتقادی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، معرفتی و اجتماعی می‌کند.

وی گفت: در طول تاریخ، موضوع غدیر توسط برخی از سلاطین و جریانات خاص به انحراف رفت اما با پیروزی انقلاب اسلامی دوباره جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در موضوع غدیر تکلیف و وظیفه ما این است که محتوای آن را به‌صورت اقناعی و محتوایی به نسل جوان منتقل کنیم.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) در باب غدیر می‌فرمایند، ولایتی که در غدیر است به معنای حکومت است نه مقام معنوی لذا مساله حکومت و سیاست است و خدای تعالی به پیغمبر امر کرد تا این حکومت و سیاست را به حضرت امیر واگذار کند.

طالبی اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز عید غدیر را عیدالله الاکبر نامیده و فرمودند از همه اعیاد در تقویم اسلامی این عید بالاتر و پر مغزتر است.

وی گفت: تاثیر این عید از همه اعیاد بیشتر است چون تکلیف امت اسلامی در زمینه هدایت و حکومت در واقعه غدیر معین شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: مساله غدیر ایجاد یک شاخص، معیار و میزان است که مسلمانان می‌توانند تا آخر دنیا، این شاخص و معیار را جلوی خودشان قرار دهند و تکلیف مسیر عمومی امت را معین کنند.

وی گفت: قصد داریم امسال دهه امامت و ولایت را به بهترین شکل برگزار کنیم لذا مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان همکاری‌های تنگاتنگی را با بنیاد بین‌المللی غدیر در این زمینه خواهند داشت و به فرمانداران ابلاغ شده جلسات و برنامه‌ریزی‌های محتوایی متناسب با این دهه داشته باشند.

طالبی بر استفاده از ظرفیت فضای حقیقی و مجازی برای پرداختن به موضوع غدیر تاکید کرد و افزود: لازم است ضمن فضاسازی ادارات در برنامه‌های مختلف این دهه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی از ظرفیت جامعه روحانیت و حوزه‌های علمیه استفاده شود.