مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آموزشی در دست احداث استان نیازمندیم، گفت: پیش‌بینی می‌شود مدرسه اوتیسم مهرشهر تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

محمدعلی واقعی، امروز یکشنبه ۱۳ تیرماه در شورای معاونین استان گفت: در حال حاضر  ۲۱۶ طرح با ۵۷۵ کلاس درس و ۲۷ هزار و ۱۷۳ متر مربع مساحت در شهرستان ها و مناطق استان در دست اجراست که برای تکمیل آن به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: از این تعداد، ۲۴ کلاس درس تا مهرماه امسال  به فضاهای آموزشی استان اضافه می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها مدرسه ۱۲ کلاسه شهید مدافع حرم بصیری‌پور با یک هزار و ۹۰۰ متر مربع و مدرسه ۱۲ کلاسه قلم چی با یک هزار و ۷۰۰ متر مربع مساحت است.

واقعی با اشاره به اجرای ۲۸ طرح آموزشی با ۱۱۰ کلاس درس در مرکز استان، بیان کرد: مدرسه خیرساز اوتیسم مهرشهر بیرجند با ظرفیت ۶ کلاس درس توسط یکی از خیرین به مساحت ۶۷۰ مترمربع در حال ساخت بوده و مبلغ قرارداد این پروژه ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای احداث مدرسه اوتیسم، ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال ۹۹ جذب شده که از این مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تأمین اعتبار شده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود مدرسه اوتیسم مهرشهر تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی از شورای پروژه مهر به عنوان یک ابر برنامه مشارکتی، فرا سازمانی و ملی که نیاز به مشارکت و حمایت سایر دستگاه‌ها دارد یاد کرد و ادامه داد: برای کنترل فرآیندها برنامه نظارتی تدوین شده و هدف اصلی این برنامه توجه به نکات ضروری است تا ادارات شهرستان ها، مناطق و مدارس بر آن‌ها بیشتر متمرکز شوند و این برنامه‌های نظارتی به صورت هدایت و پشتیبانی ادارات خواهد بود.

واقعی تصریح کرد: تهیه و توزیع کتاب‌های درسی، ساماندهی نیروی انسانی و تجهیزات، توانمند سازی نیروی انسانی و توسعه صلاحیت‌های شایستگی معلمان، سنجش نوآموزان و شفاف شدن حوزه‌های قانونی برای تسهیل تصمیم گیری در واحدهای اجرایی از مهم‌ترین عناوین پروژه مهر به شمار می‌رود.

انتهای پیام