طرح یکطرفه کردن برخی معابر موجود در بافت مرکزی شهر بیرجند به منظور بهبود ترافیک با موافقت شورای ترافیک استان خراسان جنوبی در دستور کار حوزه‌های متولی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: معابر بافت مرکزی شهر بیرجند تا پایان سال جاری دستخوش تغییر و تحول می‌شوند.

محمد فرهادی روز سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان موضوع یکطرفه کردن معابر را بحثی چند وجهی خواند که باید با لحاظ همه مباحث اجتماعی صورت گیرد.

وی افزود: موضوع یکطرفه کردن برخی معابر موجود در بافت مرکزی شهر بیرجند، مطالبه مردم و از موضوعات مطرح در شورای ترافیک استان است.

معاون استاندار خراسان جنوبی به طرح این موضوع در جلسات گذشته شورا اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مطالعات طرح جامع حمل و نقل بیرجند انجام شده، شهرداری مکلف شده بود تحقیقات لازم درخصوص تغییر و تحول در مسیرهای بافت مرکزی شهر را مورد بررسی قرار دهد.

وی گفت: بر همین اساس شهرداری بر پایه آمار تردد محورهای مختلف این بافت، سه طرح را در راستای یکطرفه کردن معابر مورد تحلیل و بررسی قرار داده است.

فرهادی اظهار داشت: یکی از این طرح‌ها توسط مشاور طرح جامع ارائه شده، طرح دوم مربوط به گذشته است و طرح سوم نیز از ترکیب این دو است که محاسن و معایب هر سه مورد در جلسه امروز مورد نقد و بررسی اعضا قرار گرفت.

وی افزود: با لحاظ تاثیراتی که هر طرح بر مسایل اجتماعی معابر مدنظر دارد، اعضا با طرح ترکیبی موافقت کردند و اجرای آن در دستور کار حوزه‌های متولی قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح زیرساخت‌هایی نیاز دارد گفت: با تشکیل کمیته‌ای با محوریت فرمانداری و با حضور شورای شهر، شهرداری و پلیس راهور، عملیات اجرایی این طرح پایه‌ریزی می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح شاهد بهبود ترافیک در معابر بافت مرکزی شهر بیرجند، تسهیل آمد و شد مردم و رونق کسب و کار اصناف باشیم.

فرهادی مشکل ترافیک را از معضلات طولانی مدت این معابر عنوان کرد و گفت: این معضل، آمد و شد مردم را با مشکل مواجه کرده و تبعاتی برای کسبه فعال در این مسیرها به همراه داشته است.

وی افزود: در این طرح خیابان‌های آیت الله طالقانی، شهدا، حکیم نزاری، شهید منتظری، شهید مطهری، انقلاب و ۱۷ شهریور مورد مطالعه آماری و فنی قرار گرفته است و با آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم، موضوع یکطرفه شدن این معابر تا پایان سال جاری عملیاتی می‌شود.