#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی با شناسایی ۱۴ مورد مثبت جدید، به ۲۳۹ نفر رسید.

محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه پنجشنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: ۱۴ مورد مثبت امروز به بیماران کرونایی در استان اضافه شد.

وی گفت: از مجموع ۷۱۵ آزمایش که تاکنون برای افراد مشکوک به کرونا در خراسان جنوبی انجام شده، ۴۷۶ مورد منفی بوده و ۲۳۹ بیمار مبتلا به کرونا تشخیص داده شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از موارد مثبت تاکنون ۱۷۳ بیمار بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و ۴۴ بیمار هنوز در بیمارستان‌ها بستری هستند.

وی افزود: متاسفانه ۲ فرد ۶۵ و ۶۹ ساله بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و جمع فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی به ۲۲ نفر رسید.

دهقانی فیروزآبادی درباره اجرای طرح غربالگری در استان گفت: تا ساعت ۱۹ امروز ۱۷۵ هزار و ۴۳۲ خانوار غربال شدند که ۷۱ درصد کل خانوارهای استان را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: از این تعداد ۹۲ فرد نیاز به ارجاع بیمارستان و ویزیت تخصصی داشتند و ۶ نفر هم تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.

وی گفت: ۵۶ هزار و ۹۳۱ نفر هم به سامانه خوداظهاری salamat.gov.ir مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند.

موارد ابتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی تا دیروز (چهارشنبه) ۲۲۵ بیمار و درگذشتگان بر اثر کرونا ۲۰ نفر بود.

تمامی ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی درگیر با کرونا هستند و از روز گذشته موارد جدید بیماری کووید ۱۹ در استان به تفکیک شهرستان‌ها اعلام نمی‌شود.