?استاندار خراسان جنوبی توسعه همه جانبه استان را در گرو جذب سرمایه های مردمی، ترویج تفکر توسعه ای و افزایش قدرت ریسک پذیری در سرمایه گذاری مردم عنوان کرد.
حمید ملانوری با بیان این مطلب در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان، ضمن تبریک فرار رسیدن ایام ا… دهه مبارک فجر گفت: دهه فجر یادآور حضور، مشارکت، ایثارگری ها و سرمایه گذاری مردم برای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، سرمایه گذاری هایی خاص که از جنس جوانان و خانواده های آنان بود.
?وی به هدف اصلی حضرت امام خمینی(ره) و مردم از شکل گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: هدف مردم از انقلاب اسلامی، استقرار حکومتی اسلامی و الهی بر مبنای احکام اسلامی بود و این که مردم در حکومتی زندگی کنند که میراث آن بر مبنای رفتار اسلامی باشد.
?استاندار، امانت داری را از شاخصه های اصلی بانک ها برشمرد و اظهار داشت: شبکه بانک ها به صورت تخصصی شکل گرفته تا منابع و سرمایه های مردمی را در راستای صرفه و صلاح منطقه، هزینه کند.
?ملانوری به نقش ویژه بانک ها در توسعه هر منطقه اشاره کرد و گفت: امروزه منابع در اختیار بانک ها نه تنها در بنگاه های تولیدی، بلکه در بخش های کشاورزی، مسکن، آب ، برق، گاز و… و صرفاً در زمینه توسعه هزینه می شوند.
?وی ادامه داد: بانک ها باید بر اساس دولت محلی برای جذب منابع و در راستای صرفه و صلاح منطقه، به نیابت از مردم اقدام نمایند، زیرا هنوز ممکن است در برخی از مردم تفکر توسعه ای شکل نگرفته باشد .
?استاندار متذکر شد: در کنار ترویج تفکر توسعه ای، قدرت ریسک پذیری در سرمایه گذاری در راستای تولید نیز باید در مردم افزایش پیدا کند.
?ملانوری به پر رونق بودن سیستم بانکی در استان اشاره کرد و تصریح نمود: توسعه زمانی محقق می شود که سرمایه های بانکی در مسیر تولید قرار گیرند.
?وی از موضوع شکل گیری ستاد خاوران در استان گفت و خاطرنشان کرد: هدف ما از راه اندازی این ستاد، بهره گیری از سرمایه های بخش خصوصی در جهت توسعه متوازن، همه جانبه و پایدار استان می باشد.
?استاندار متذکر شد: برای ثروت آفرینی باید تمام منابع استان در راستای رفاه منطقه هزینه شود .

?ملانوری به قابلیت های متنوع استان در بحث سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی از استعدادهای سرشاری در بخش های مرز، کشاورزی ،گردشگری، معادن و… برخوردار است.
?وی به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی و تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر مردمی کردن اقتصاد نیز اشاره کرد.
?استاندار از کسب رتبه برتر اعطای تسهیلات بانکی استان به واحدهای آسیب دیده از کرونا در سطح کشور گفت و اظهار داشت: با هم افزایی بانک ها، در زمینه حمایت از واحدهای آسیب دیده از کرونا، به درستی عمل شد، و نتیجه آن کسب رتبه برتر استان در سطح کشور بود.
?ملانوری از کمیسیون هماهنگی بانک ها خواست، در جلساتی جداگانه با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و همچنین دستگاه های نظارتی درخصوص طرح ها، چالش های پیش روی آنها و… به بحث و تبادل نظر بپردازند.
?وی تنها راه تحقق توسعه در استان را حرکت های جهادی با کمک مردم عنوان کرد.