عملیات اجرایی طرح کنسانتره آهن همزمان با دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان نهبندان آغاز شد.

میزان سرمایه‌گذاری این طرح در محل شهرک صنعتی نهبندان ۴۶۶ میلیارد ریال اعلام شده است که با بهره‌برداری از آن زمینه اشتغال ۷۵ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

مدت زمان اجرای طرح در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار و ظرفیت سالانه ۶۰۰ هزار تن، ۱۲ ماه در نظر گرفته شده است.

استاندار خراسان جنوبی عصر شنبه در آیین کلنگ‌زنی طرح تولید کنسانتره آهن، خواستار به کارگیری نیروی انسانی بومی منطقه در این واحد تولیدی شد.

محمدصادق معتمدیان افزود: عواید اصلی بهره‌برداری و اجرای پروژه‌های صنعتی برای مردم، موضوع اشتغال است لذا از تولیدکنندگان می‌خواهیم ضمن استفاده از نیروهای متخصص، تقویت اشتغال بومی را در اولویت قرار دهند.

این واحد صنعتی با تبدیل سنگ آهن به کنسانتره در راستای تکمیل زنجیره فرآوری مواد معدنی شهرستان نهبندان احداث می‌شود.

مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه از معادن نهبندان تامین می‌شود و ظرفیت لازم برای خرید محصولات معدنی شهرستان‌ها و استان‌های همجوار را نیز دارد.

بازار فروش تولیدات این کارخانه، بازارهای صادراتی و کارخانه‌های فولاد داخل کشور خواهد بود و از واحدهای تامین کننده مواد اولیه کارخانه فولاد قاین نیز است.

شرکت نیک امیدواران پیراکان، سرمایه‌گذار این واحد صنعتی است.

استاندار خراسان جنوبی امروز از ۲ خوابگاه دانش آموزی شهرستان نهبندان نیز بازدید و دستورات لازم را برای رفع مسائل و مشکلات این مجموعه‌ها صادر کرد.

وی در هشتمین روز دهه فجر برای افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های شاخص به شهرستان‌های نهبندان و سربیشه سفر کرد.

آغاز عملیات اجرایی احداث میدان ورودی شهر شوسف نهبندان با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، عملیات اجرایی ۸۳ کیلومتر باند دوم در محورهای مختلف استان با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان، ساخت ۴۵ کلاس درس با هدف حذف کانکس‌های آموزشی در سطح استان، بهره‌برداری از گازرسانی به ۴۲ روستا و ۳۰ واحد صنعتی و تولیدی شهرستان نهبندان و دیدار با خانواده شهید از برنامه‌های محمدصادق معتمدیان در نهبندان بوده است.

استاندار خراسان جنوبی در سفر به نهبندان با مادر شهید سرافراز عبدالله نوری دیدار کرد.

افتتاح و کلنگ‌زنی یک هزار و ۶۱۴ طرح عمرانی همزمان با دهه فجر در استان خراسان جنوبی آغاز شد که از این تعداد یک‌ هزار و ۴۵۹ طرح و پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.

نهبندان یکی از قطب‌های استان از نظر داشتن مواد معدنی است.