#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با توجه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو حمل دام زنده با مجوز دامپزشکی امکان‌پذیر است در غیر این صورت قاچاق محسوب می‌شود و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

محمد اصغرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبر و هنر افزود: با توجه به فرا رسیدن عید سعید قربان و درگیر شدن استان‌های همجوار به این بیماری طرح تشدید نظارت بر حمل، ذبح و کشتار و عرضه محصولات دامی در استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در این طرح ۲۷ اکیپ ثابت و ۳۲ اکیپ سیار با پوشش ۶۲ دامپزشک فعالیت خواهند کرد و شاهد ارایه خدمات ۶۲ بازرس بهداشتی و ۱۴ ناظر ذبح شرعی خواهیم بود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه کشتار دام در مناطق شهری فقط باید در کشتارگاه‌ها صورت گیرد اظهار داشت: در مناطق روستایی و عشایری حفاظت فردی مورد توجه قرار گیرد و پس از قربانی محل ضد عفونی شود.

وی تاکید کرد: هرگونه خرید و فروش دام در بلوارها، خیابان‌ها و مکان‌های عمومی ممنوع است و عرضه دام فقط باید در میادین دام صورت گیرد.

اصغرزاده با بیان اینکه تب کریمه کنگو در کمین است تصریح کرد: گوشت قربانی حتما ۲۴ ساعت پیش سرد شود و پس از آن در اختیار جامعه هدف قرار گیرد.

وی در ادامه حفاظت فردی در کشتار و فرآوری گوشت را از مهمترین راه‌های جلوگیری ابتلا به تب خونریزی کریمه کنگو عنوان کرد و افزود: اگر مردم قصد تکه کردن گوشت قربانی در منزل را دارند حتما از دستکش استفاده کنند.