#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مراسم اختتامیه طرح مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه در مرکزآموزش مرزبانی محمد رسول الله (ص) بیرجند برگزار شد.

 در این طرح سربازان در دوران سربازی مهارت کسب می‌کنند تا با سپری کردن بهینهاختتامیه طرح مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه محمد رسول الله دوران سربازی، زمینه اشتغال آنان پس از خدمت سربازی فراهم شود.

مسئول قرارگاه مهارت آموزی مرکز آموزش محمد رسول الله (ص) بیرجند در این مراسم گفت:از ابتدای سال جاری تمامی سربازانی که در این مرکز دوره آموزشی خود را سپری کردند از دوره‌های مهارت آموزی و اشتغال بهرمند شدند.

سرهنگ طاهری افزود: این سربازان پس از شرکت در این دوره‌ها در آزمون شرکت میکنند و پس از قبولی برای آن‌ها گواهی صادر می‌شود.

وی با اشاره به تفاهم نامه جهاددانشگاهی و قرارگاه کارآفرینی و مهارت‌های زندگی در سال جاری، گفت: گواهی مهارت‌های زندگی و کار افرینی از طریق مرکز آموزشی و گواهی دوره‌های فنی و حرفه‌ای از طریق سایت فنی و حرفه‌ای برای سربازان صادر می‌شود.

سرهنگ طاهری با اشاره به اینکه این آموزش‌ها شامل مهارت‌های زندگی، کارآفرینی و مهارت‌های رشته‌های فنی و حرفه‌ای است، افزود: تمامی دوره‌های آموزشی در خود مرکز آموزش مرزبانی توسط اساتید مجرب برگزار می‌شود

وی گفت: سربازان با داشتن این گواهی نامه مهارت آموزی پس از پایان خدمت می‌توانند بر اساس مهارتی که فرا گرفته اند شغل مورد نظر خودشان را دنبال کنند.