?بیکی فرماندار شهرستان نهبندان در گردهمایی دهیاران بخش این شهرستان گفت: نهبندان یکی از شهرستان هایی است که اقدامات شاخصی در زمینه رونق اشتغال، ایجاد زیرساخت های لازم و سرمایه گذاری بخش خصوصی در آن صورت گرفته است.

?او با بیان اینکه نهبندان از ظرفیت خوبی برخوردار است، افزود: این شهرستان در زمینه اشتغال خرد و کلان رونق خوبی را داشته و تنها در زمینه اشتغال خرد ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات روستایی و عشایری را از صندوق توسعه ملی جذب کرده است.

?بیکی بیان کرد: طی تفاهم نامه منعقد شده با #بنیاد_برکت نیز بیش از ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق کسب و کارهای مناطق روستایی این شهرستان تعلق گرفته است که مجموعا ۶۰ میلیارد تومان می شود.

?مژده افتتاح دو واحد فرآوری معدنی نهبندان در نیمه اول ۱۴۰۰

? بیکی فرماندار نهبندان گفت: این شهرستان در حوزه های معدنی ظرفیت های بالقوه خوبی دارد که حالا با همت مسئولان و سرمایه گذاران به ظرفیت بالفعل تبدیل شده است.

?او افزود:۸٨ واحد صنعتی و معدنی در حال احداث هستند که ۲ واحد کنسانتره آهن و واحد فرآوری منیزیت در شهرک صنعتی نهبندان در نیمه اول سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهند رسید.

?بیکی با اشاره به اینکه احداث این واحدها با سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده است، ادامه داد: یکی از این واحدها بیش از ۸۵ درصد و دیگری ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

?فرماندار نهبندان عنوان کرد: واحد بعدی در منطقه زهاب واحد فرآوری منیزیت است که آماده افتتاح است و کار آزمایشی آن شروع شده است. او تصریح کرد: شرکت مواد نسوز ۲۰ میلیارد تومان در این واحد سرمایه گذاری کرده است و البته واحدهای دیگری از قبیل طلای هیرد نیز در حال احداث می باشد.

?بیکی با بیان اینکه واحدهای صنعتی نهبندان با مشکل برق مواجه بوده اند، اظهار کرد: در زمینه تامین آب و برق این واحدها تا کنون ۶ و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.

?فرماندار نهبندان اشاره کرد: راه های روستایی شهرستان نهبندان بسیار نامطلوب می باشد و نیاز مبرم به ۵۰۰ متر روکش آسفالت دارد، وی در ادامه افزود: الحمدالله در جاده اصلی نهبندان اقدامات بسیار خوب و مطلوبی انجام شده که ۱۲ کیلومتر باند دوم در سال گذشته به بهره‌برداری رسید و از خرداد ٩٨ هفده کیلومتر شروع شد که امیدواریم در هفته دولت سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

?بیکی گفت: الحمدالله در حوزه نهبندان به طرف سربیشه همه قطعات تعیین تکلیف شده و همگی پیمانکار دارند و در حال کار کردن می باشد که این خود در چند سال اخیر بسیار قابل ارزش و قابل قیاس نمی باشد و جمعا اعتبارات در نظر گرفته شده مبلغ ۴٠٠ الی ۵٠٠ میلیارد تومان در این حوزه ها اعتبارات در نظر گرفته شده است.

?وی ادامه داد در روستاهای فاقد دهیاری و شوراها اقدامات مهمی از قبیل نصب پنل خورشیدی، تانکر آب، تسطیع جاده‌های خاکی، احداث سازه های خاکی، لایروبی قنوات، نصب تلمبه بادی برای چاه و … انجام شده که اعتبارات در نظر گرفته در سال جاری حدود یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده است.

?فرماندار نهبندان ادامه داد: همچنین در حوزه ورزش در روستاها تاکنون ۵ زمین چمن مصنوعی آما ه افتتاح و بهره برداری بوده و ۴ واحد دیگر در حال احداث است و بزودی ۶ فضای ورزشی دیگر نیز کلنگ زنی خواهد شد.

?وی گفت: اقدامات دیگری از قبیل نصب آب شیرین کن، آماده سازی ۵ سایت ارتباطی اینترنت پرسرعت (پروژه‌های ارتباطات و فناوری) از دیگر اقدامات مهمی بوده است که انجام و در حال انجام می باشد.

?فرماندار شهرستان افزود: در حوزه دیجیتال ٩٣ درصد جمعیت از شبکه های دیجیتال صداو سیما بهره می برند که انشا الله با بهربرداری از تعدادی از سایت ها در روستاها، پوشش مجموعا به ٩٧ درصد خواهد رسید.

?نماینده عالی دولت در شهرستان در ادامه ضمن اشاره به اینکه وضعیت جاده های روستایی بسیار نامطلوب و نیاز به حدود ۵٠٠ کیلومتر روکش آسفالت دارد افزود اولویت شهرستان با توجه به اهمیت بودن آن بر باند دوم متمرکز شده است.

?بیکی ادامه داد : زیر ساخت ها در مسکن محرومین در حوزه آبرسانی تاخیر دارد که پیگیری های زیادی هم در این خصوص انجام شده و ادامه داد ۴٠ درصد شبکه های آبرسانی فرسوده شده که در سال پیش ١۵ کیلومتر آن انجام شده است.

?فرماندار نهبندان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از دهیاران فعال شهرستان توضیحاتی را در خصوص انتخابات ارائه و از همه آنان خواست تا حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای را تشویق کنند و باید زمینه حضور افراد اصلح و دلسوز بعنوان کاندیدا فراهم گردد.