#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: مسائل با پدافند غیر عامل محدود به هفته پدافند نیست  و باید در تمام سال پیگیری شود.

سید محمد رضا طالبی در جلسه پدافند غیر عامل استانداری با بیان اینکه ایمن سازی سامانه های دیجیتالی، الکترونیکی و هوشمند باید به درستی صورت پذیرد، گفت: پدافند غیر عامل مجموعه ای  از اقداماتی است که با بهره گیری از آنها و بدون استفاده از  تسلیحات بتوانیم از آسیب ها و تهدیدهای دشمن در آن حوزه کاری پیشگیری کنیم.

به گزارش خبر و هنر  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سازمان پدافند غیرعامل چندین سال قبل در کشور و استان در راستای اهداف تعیین شده شکل گرفته است، اظهارداشت: باید فرهنگ سازی و اقناع سازی دقیق و مناسبی در این خصوص با دستگاه های اجرایی صورت گیرد تا اقدامات این مجموعه ها بر اساس ضوابط پدافند غیر عامل باشد.

طالبی با بیان اینکه کارگروه ها برنامه زمان بندی برگزاری جلساتشان را در بازه زمانی یک ساله طراحی و  به دبیرخانه پدافند غیر عامل  استانداری ارسال کنند، گفت: لازم است جلسات کارگروه ها به صورت منظم  برگزار شود تا در شورای پدافند غیر عامل که هر دو ماه یکبار برگزار می شود مطرح و راهکارهای مدنظر اتخاذ شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شورای پدافند غیر عامل از جایگاه مهمی برخوردار است که می توان با تکیه بر ظرفیت آن بسیاری از مشکلات این حوزه را حل کرد، گفت: مصوبات کارگروه ها نیز به اداره کل پدافند غیر عامل استانداری ارسال تا در شورا از آنها استفاده شود.

طالبی اظهار کرد: مسائل مرتبط باپدافند غیر عامل مربوط به هفته پدافند نیست، بلکه باید در تمام سال به طور جدی پیگیری شود؛ شاید برخی از مدیران با کارهای جهادی و انقلابی و بدون هزینه بتوانند فعالیت هایشان در حوزه پدافند غیر عامل را به پیش ببرند اما در موضوع اعتبارات دست کارگروه ها باز است.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه قرارگاه پدافند زیستی، قرارگاه پدافند سایبری و اداره کل صدا و سیمای استان مورد تقدیر قرار گرفتند.