معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شانزدهمین جشنواره کشوری آموزشی شهید مطهری و بیست و چهارمین همایش کشوری آموزش پزشکی از تاریخ ۱۳ الی ۱۵ اردیبهشت ماه با شعار”آموزش پاسخگو، دانشگاه متعالی و پیامد ادغام” در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در دو بخش جشنواره و همایش کشوری برگزار شد.
 دکتر سید محمدرضا حسینی افزود: در بخش جشنواره شهید مطهری، فرایند برتر کشوری ستادی با عنوان”مدیریت و بازنگری آئین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی” توسط  استاد دکتر فرشید عابدی و فرایند قابل تقدیر کشوری توسط دکتر حکیمه سابقی در حیطه تدوین و بازنگری برنامه های آموزشی ارائه شد.
همچنین در این بخش دکتر فرشید عابدی و دکتر مجید زارع بیدکی به عنوان عضو پنل در حیطه های مختلف جشنواره مشارکت داشتند.
وی تصریح کرد:در بخش همایش کشوری آموزش پزشکی، اساتید دانشگاه مشارکت و حضور فعالی داشتند. در این همایش ۶ مقاله به صورت سخنرانی کوتاه و ۹ مقاله به صورت پوستر توسط اساتید دانشگاه ارائه شد.
همچنین در این همایش دکتر بتول اقبالی، دکتر زهرا آموزشی، دکتر آفاق زارعی و دکتر یحیی محمدی به عنوان هیات رئیسه سخنرانی های کوتاه و پوستر و دکتر مجید زارع بیدکی و دکتر حکیمه سابقی به عنوان مسئول و مدرس دو صبحانه کاری همکاری داشتند. تجربه دانشگاه علوم پزشکی در حوزه پاسخگویی اجتماعی توسط اینجانب در بخش بیان تجربیات کلان مناطق ارائه شد.
معاون آموزشی دانشگاه تصریح کرد: در پیرامون همایش، غرفه های کلان مناطق برپا شده بود که دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، محصولات و دستاوردهای آموزشی اساتید دانشکده ها را در غرفه کلان منطقه ۹ آمایشی به نمایش گذاشت. ریاست دانشگاه به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از غرفه کلان منطقه ۹ بازدید کرد.
دکتر حسینی افزود: در این همایش ضمن بیان تجارب و اشتراک دانش، تاکید بر تربیت دانش آموختگانی متخصص، متعهد، مومن و انقلابی بود و یکی از حوزه هایی که مورد تاکید بود توجه ویژه به آموزش بالینی و ارتقاء کیفیت اموزش بالینی در بیمارستان ها بود که باید توسط مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه مورد پایش و بررسی همه جانبه قرار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: در پایان از مسئولین و همکاران EDCدانشگاه، دفاتر توسعه آموزش دانشکده ها و بیمارستان ها و تمامی اساتید و دانشجویانی که مشارکت فعال در این جشنواره و همایش کشوری داشتند، سپاسگزاری می شود.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور