معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تا پایان دولت سیزدهم همه روستاهای خراسان جنوبی آبرسانی خواهد شد.

علیرضا عباس زاده، در گردهمایی دهیاران بخش مرکزی بیرجند که به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برگزار شد، بیان کرد: روستاها از نظر تأمین امنیت غذایی  و حفظ جمعیت دارای اهمیت بسیار زیادی هستند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از فعالیت های دولت در خصوص روستاها است، افزود:  احیای قنوات، ترمیم و احداث راه های روستایی، اجرای طرح‌های هادی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در حوزه روستایی استان است.

معاون استاندار با بیان اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی خراسان جنوبی از گاز و برق برخوردار شده اند، اظهار کرد: با توجه به اینکه ۴۰۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شوند، کار آبرسانی به همه روستاها توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حال انجام است.

عباس زاده خاطرنشان کرد: در فاز اول اجرای طرح، ۴۹ مجتمع روستایی برنامه ریزی شده و تا پایان دولت سیزدهم به همه روستاهای خراسان جنوبی آبرسانی خواهد شد.

به گفته وی؛ احیای قنوات روستاها هم در حال اجراست و با توجه به اهمیت آن در سفر دوم رئیس جمهور به استان،  کارگروه ویژه احیای قنوات تشکیل شده است.

عباس زاده با اشاره به اینکه طرح مدیریت جامع آبخیزداری کشور تدوین شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد، یادآور شد: حوزه آبخیز استان حدود دو میلیون هکتار است که با توجه به اهمیت این موضوع، طرح آبخیز تا جالیز در حال اجراست‌.

معاون استاندار یادآور شد: با توجه به اینکه آب، اولین مسئله استان است، در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی هزار میلیارد تومان برای تکمیل شش سد اختصاص یافته است.

عباس زاده با اشاره به اینکه انتقال آب دریای عمان برای تأمین آب بخش صنعت و در مواقع ضروری شرب در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در مدت سه سال این کار انجام خواهد شد و در فاز اول ۱۸۰ متر مکعب آب از این طریق در اختیار استان قرار خواهد گرفت.

به گفته وی؛ با اجرای حدود یک میلیون متر مربع طرح هادی در سال گذشته، جهش محسوسی  در این خصوص در استان انجام شده است.

عباس زاده با اشاره به اینکه امسال اعتبار اجرای طرح های هادی روستایی بیش از دو برابر افزایش یافته، گفت: جز بیرجند در دیگر شهرستان های استان مشکل فضای آموزشی نداریم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور