معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: انواع محصولات تعاونی زنان روستایی به منظور ساماندهی و تقویت حضور در بازارهای ملی و منطقه‌ای باید برندسازی شود.

مشیرالحق عابدی روز چهارشنبه در آیین افتتاح شرکت تعاونی روستایی زنان هنرمند کارآفرین سرچاه تازیان در بیرجند افزود: ایجاد شرکت‌های تعاونی بدون شک می‌تواند در راستای ایجاد بازار فروش محصولات تولیدی و برندسازی آن تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه آموزش به جامعه جویای کار از اهمیت زیادی برخوردار است اظهار داشت: هر فرد می‌تواند تولیدکننده باشد اما ارائه محصولات باکیفیت و عامه‌پسند روی دست تولید کننده نخواهد ماند در غیر این صورت در بازار فروش با مشکل مواجه خواهد شد.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی هم در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این تعاونی ماحصل و خروجی طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است که فعالیت‌های این شبکه در پنج روستای استان در حال انجام است.

حسین ابراهیمی اظهار داشت: در این تعاونی ۱۴۰ نفر از زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند که ۱۰ نفر از این افراد در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی مشغول به کار شده‌اند.

وی بیان کرد: این شبکه محصولات متنوع در حوزه صنایع دستی از جمله حوله، جاجیم، خیاطی و گلیم را عرضه می‌کند که با همکاری سازمان‌های متعدد از قبیل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، فرمانداری، سازمان تعاون روستایی و میراث فرهنگی تشکیل شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی هم با اشاره به سیاست‌های کلی این سازمان در راستای برنامه توسعه تعاونی‌های روستایی استان گفت: فعال‌سازی تمامی اعضای تعاونی زنان از طریق راه‌اندازی گروه‌های خودیار کوچک و اجرای پروژه‌های اشتغال‌زا، کم‌سرمایه و زودبازده در این گروه‌ها از جمله این سیاست‌ها است.

وحید ضیائیان احمدی افزود: تغییر رویکرد جامعه نسبت به جایگاه و نقش زنان در توسعه و توجه به توانمندسازی تعاونی‌های روستایی زنان در چارچوب برنامه‌ریزی توسعه اجتماعات محلی و تقویت شخصیت حقوقی تعاونی‌های روستایی زنان از طریق معرفی تعاونی‌های نمونه به مجامع داخلی و بین‌المللی از دیگر سیاست‌ها در نظر گرفته شده است.

طرح‌های عمرانی منتخب شهرستان بیرجند در چهارمین روز دهه فجر با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند و جمعی از مسوولان در این شهرستان افتتاح شد.