مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان و حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب از مزایای طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی است.

عباس رکنی  گفت‌ طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در قالب قراردادی در مهرماه سال ۹۶ بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی برای کمک به حل مشکل توسعه مشاغل خانگی    در کشور به امضا رسید.

وی افزود: از ابتدای طرح قانون مشاغل خانگی   تاکنون ۲۶ هزار و ۶۰۵ مجوز مشاغل خانگی صادر شده که از این تعداد، ۲۶ هزار و ۱۰۳ نفر مستقل و ۵۰۲ نفر پشتیبان مشاغل خانگی بوده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۷۲۳ مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده است که از این تعداد، ۶۳۷ مجوز مستقل و ۸۶ مجوز پشتیبان بوده است.

رکنی ادامه داد: توسعه فعالیت‌های شبکه‌ای- راهنمایی، مشاوره و ارزیابی متقاضیان، تنوع شیوه‌های آموزشی، بازار و توسعه رشته‌های نوین از اهداف اجرای الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی است.

وی بیان کرد: همچنین توجه به مزیت‌های نسبی و رقابتی و هدفمندی حمایت‌ها نیز از دیگر اهداف این طرح است که در فرآیند فعلی مشاغل خانگی شناسایی شده که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به مزایای کسب و کار خانگی، اظهار کرد: ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان و حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب از مزایای این طرح است.

رکنی یادآور شد: استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه‌های کار خانوادگی و امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد- شاگردی بین اعضای خانواده از دیگر مزایای این طرح است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله